آرشیو دوشنبه ۱۹ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۲۰۲۲
ایران
۲

هشدار علی مطهری به احمدی مقدم

سرنوشت کاظمی و بنی یعقوب تکرار نشود

علی مطهری دیروز به سردار احمدی مقدم هشدار داد تنها عزل دو نفر و تنبیه چهار نفر در ماجرای کهریزک کفایت نمی کند و افراد خاطی باید با اسم و رسم، نام خانوادگی و حتی عکس در صدا و سیما و روزنامه ها معرفی و محاکمه شوند.

وی بار دیگر تاکید کرد باید مجازات این خاطیان تعیین شود و بعد هم ترتیبی اتخاذ شود که مردم مطمئن شوند مجازات این افراد انجام می شود نه اینکه مثل حوادثی نظیر زهرا کاظمی و زهرا بنی یعقوب معلوم نشود که آیا افراد خاطی مجازات شدند یا نشدند؟ بنابراین این مساله باید کاملا شفاف باشد.به گزارش ایسنا این نماینده اصولگرا که این روزها اصولگرایی را با این شیوه به چالش کشیده در مورد «ترانه موسوی» گفت: «شنیدم پلیس امنیت اعلام کرده خانمی به همین نام، عکس و چهره هم اکنون در هلند زندگی می کند، اما باید مساله این خانم هم کاملا روشن شود که چنین حادثه یی برای همین خانم اتفاق افتاده یا شخص دیگری بوده است.»

مطهری با ایجاد ابهام نسبت به سخنان پلیس امنیت از عدم اطلاع رسانی مشخصات افراد بازداشتی انتقاد کرد و گفت: درباره علت عدم اطلاع رسانی دقیق از وضعیت کسانی که دستگیر می شوند باید پاسخ دهند و در جاهایی که شبهه وجود دارد، باید کاملا توضیح دهند و حداقل وظیفه این است در جاهایی که سوال یا شایعه یی مطرح می شود آن را کاملا شفاف توضیح دهند.

فرزند شهید مطهری همچنین خط و نشان کشیده که کمیته حقیقت یاب مجلس قرار نیست بسته شود و این کمیته تا زمانی که مجرمان معرفی و مجازات نشده اند، نباید کار خود را پایان دهد.

تجمع خانواده بازداشتی ها مقابل دادگاه انقلاب

در همین حال بیش از صد نفر از خانواده های بازداشت شدگان حوادث اخیر که به دلیل اخبار ناخوشایندی که از وضعیت عزیزانشان دریافت کرده اند در نگرانی به سر می برند دیروز در مقابل دادگاه انقلاب و زندان اوین تجمع کردند و خواستار تعیین تکلیف زندانیان شدند. تجمع کنندگان خواستار اطلاع از وضعیت اعضای خانواده خود بودند ولی در نهایت موفق نشدند خبری از زندانیان و جرم آنها به دست بیاورند. بر اثر تداوم اعتراض های خانواده ها دادگاه انقلاب لیستی شامل 28 اسم برای تعیین کفالت و وثیقه اعلام کرد. بنابر گزارش ها برای اکثر بازداشت شدگان 10 میلیون تومان کفالت تعیین شده است. همزمان زندان اوین نیز لیست جدیدی از بازداشت شدگان را برای اطلاع خانواده ها منتشر کرد.