آرشیو سه‌شنبه ۲۰ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۳۳
حوادث
۱۵

فرهنگسرای سلامت اعلام آمادگی کرد اطلاع رسانی بیماری آنفلوآنزای نوع A

رئیس فرهنگسرای سلامت از اعلام آمادگی این مرکز برای اطلاع رسانی و آگاهی شهروندان از بیماری عفونی آنفلوآنزای خوکی به تمامی فرهنگسراها در تمامی مناطق پایتخت خبر داد.

به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای سلامت «محمدجواد امیری» افزود: فرهنگسرای سلامت آمادگی دارد که با اعزام یک تیم پزشکی به هر یک از فرهنگسراهای شهر تهران، کار اطلاع رسانی در خصوص پیشگیری و همچنین آگاهی از این بیماری را انجام دهد.

وی افزود: این کار در قالب یک کارگاه آموزشی ویژه شهروندان به صورت برنامه ای مدون در تمامی فرهنگسراهای شهر تهران انجام می شود و طی آن گروه پزشکی اعزامی با حضور در هر یک از این مراکز، راه های سرایت و پیشگیری، آخرین وضعیت بیماری در جهان، نشانه ها و علامت بیماری آنفلوآنزای خوکی، چه افرادی بیشتر در خطر معرض این بیماری هستند و چگونه این ویروس انتقال می یابد؟ دوره این بیماری چه مدت یا چند روز است؟ اگر یکی از اعضای خانواده بیمار شد چه کنیم؟ و یا به طور کل هر آنچه که راجع به بیماری آنفلوآنزا است را آموزش دهند.

امیری با اشاره به اینکه در بحث آموزش، بروشورهایی نیز چاپ و توزیع می شود، اظهار داشت: یکی از راه های انتقال این بیماری حضور در اماکن عمومی است. بنابراین در نظر داریم برای مربیان مهدهای کودک سازمان فرهنگی هنری نیز کلاس ها و کارگاه های آموزشی را برگزار کنیم.

رئیس فرهنگسرای سلامت به برگزاری همایش ها و نشست های تخصصی با دعوت از اساتید دانشگاه ها خبر داد و گفت: با توجه به شیوع بیماری آنفلوآنزای خوکی و نیز آلودگی هوا و گرد و غبار، قصد داریم تعداد زیادی ماسک را به صورت رایگان در بین شهروندان توزیع کنیم.

وی تبلیغ و اطلاع رسانی تیم پزشکی در مساجد شهر تهران را یکی دیگر از برنامه های این فرهنگسرا عنوان کرد و افزود: در این برنامه که با همکاری خانه های سلامت محلات برگزار می شود، تیم پزشکی با کمک ائمه جماعات در بین دو نماز اقدام به اطلاع رسانی می کنند.