آرشیو سه‌شنبه ۲۰ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۲۶۳۱
ایران
۱۵

آواهای باستانی در همدان جشن گرفتند

همدان - خبرنگار جام جم: عاشیق حسن اسکندری به عنوان یکی از گروه های شرکت کننده در اولین جشن آواهای باستانی فردا 21 مرداد ماه در مجتمع تفریحی- توریستی تله کابین گنجنامه در استان همدان به اجرای برنامه موسیقی می پردازد.

عاشیق حسن اسکندری گفت: در این جشنواره، قطعاتی از آلبوم «حیدربابا» به همراه چند قطعه با کلام از ترانه های ترک زبان اجرا می شود. وی افزود: تنوع فرهنگی، یکی از ویژگی ها و جذابیت های اقوام ایرانی به شمار می آید که متاسفانه این تنوع در برهه کنونی کم کم به دست فراموشی سپرده می شود. این هنرمند، مهم ترین مشکل موسیقی و حفظ این هنر را کهولت سن موسیقیدانان محلی عنوان کرد و افزود: ضروری است که تجربیات و اطلاعات هنرمندان موسیقی محلی هرچه زودتر به صورت آرشیو جمع آوری شود.

همچنین باید این هنرمندان را تشویق کرد تا نسل جوان به یادگیری و حفظ فرهنگ موسیقایی علاقه مند شود. عاشیق حسن اسکندری افزود: ریشه همه بی اصالتی ها همانا ندانستن است؛ به یقین اگر مردم را با فرهنگ اصیل موسیقایی و آیین های کشور خودمان آشنا کنیم، دیگر کسی برای شنیدن موسیقی سراغ ماهواره نمی رود.

اولین جشن آواهای باستانی با حضور گروه های سرشناس محلی مانند استاد فرج علیپور، عاشیق حسن اسکندری، گروه هزار دستان، گروه مفتون و گروه ایرانی 21 تا 23 مرداد در مجتمع توریستی تفریحی گنجنامه همدان برگزار می شود.