آرشیو سه‌شنبه ۲۰ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۲۶۳۱
دانش
۱۲

هر ثانیه هزار هرزنامه ارسال می شود

سعید نوری آزاد

در پی افزایش کلاهبرداری های اینترنتی و بالارفتن تعداد هرزنامه ها یک بررسی از سوی موسسه امنیتی TRACElabs انجام شده که نشان می دهد حملات بوت نت عامل اصلی ارسال 75 درصد هرزنامه های اینترنتی است.

تک هرالد نت در گزارش خود آورده است، این حملات که به طور خودکار هرزنامه های برنامه ریزی شده را برای کاربران ارسال می کنند، از 5 منبع خاص انجام می شوند که شناسایی و مقابله با آنها موجب کاهش قابل توجه حجم هرزنامه ها می شود.

بر اساس این بررسی، بعد از توقف فعالیت شرکت McColo که یکی از بزرگ ترین ارسال کنندگان هرزنامه در جهان بود حجم نامه های الکترونیک ناخواسته برای مدتی به طور چشمگیر کاهش یافت، اما دیگر شرکت ها بسرعت جای آن را پر کردند، به طوری که میزان ارسال هرزنامه در 3 ماهه اول سال 2009 حدود 60 درصد افزایش یافت. بر اساس بررسی مذکور با استفاده از روش بوت نت در هر یک ساعت 60 هزار پیام برای کاربران وب و حساب های کاربری ایمیل ارسال می شود که در این روش با ارسال پاسخ هایی به ایمیل هایی که هرگز ارسال نشده بسیاری از کاربران دچار گمراهی می شوند. بهتر است ابتدا از موضوع و فرستنده ایمیل آگاه شوید و اگر ایمیل را خواندید، هیچ فایلی را دریافت نکنید یا به هیچ یک از سایت هایی که در آن ذکر شده، سر نزنید.