آرشیو سه‌شنبه ۲۰ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۲۶۳۱
صفحه اول
۱

اختتامیه جشنواره آخرین منجی

گروه فرهنگ و هنر: اختتامیه ستاد هماهنگی جشنواره های مهدوی کشور عصر امروز در مرکز همایش های بین المللی سازمان صدا و سیما برگزار شد.

حجت الاسلام ابوترابی در این مراسم گفت: اگر به معنای واقعی در حقیقت انقلاب نگاه کنیم، واژه انقلاب اسلامی چیزی جز فریاد انتظار منجی در عالم بشریت نیست.

سیدمحمدحسن ابوترابی، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از تمام کسانی که در راه ترویج معارف مهدویت قدم برمی دارند، گفت: به هر میزان که از ظرفیت های ارزشمند، اعتقادی، اخلاقی و رفتاری جامعه خود را تقویت کنیم و در راه عینیت بخشیدن به آموزه های دینی گام برداریم، مکتب انتظار را به دنیای امروز معرفی کرده ایم.

وی با اشاره به این که انقلاب اسلامی با اسلام و همه معارف آن گره خورده است، تصریح کرد: امروزه اسلام در راه انقلاب اسلامی مورد نقد قرار می گیرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به این که دنیا ایران را امروز از زاویه انتظار و اسلام می شناسد، اظهار کرد: موفقیت انقلاب اسلامی ایران امروز برابر است با پیروزی اسلام و ما باید در این عرصه با عزمی راسخ برآمده از عقل، اندیشه، علم و الهام گام برداریم. نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: انسانی که در انتظار مصلح است، خود باید صالح باشد و از انسان صالح آنچه برمی آید که در راستای بشارت منجی قرار دارد.

وی بلندترین گام برای نزدیک کردن زمان ظهور امام عصر(عج) را گام هایی که برای اصلاح خودسازی برداشته می شود، عنوان کرد و گفت: طبیعی است انسانی که در تلاش برای اصلاح خود همت می گمارد در برابر انسان های دیگر مسوول است و با شناخت نیازهای جامعه گام های اصولی برمی دارد.

ابوترابی در پایان با بیان این که واژه انتظار از زوایای مختلف قابل بررسی است، گفت: تاخیر در ظهور گاهی بر اثر قصور و گاهی بر اثر ضعف منتظر است، چرا که منتظر واقعی با رشد و کمال معنا می یابد.