آرشیو سه‌شنبه ۲۰ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۲۶۳۱
حوادث
۱۹

دستگیری مادر و 3 فرزند در یک قدمی سرقت مسلحانه

گروه حوادث: 4 عضو یک خانواده که پس از طراحی نقشه یک سرقت مسلحانه قصد عملی کردن آن در یکی از محله های تهران را داشتند، پیش از هر اقدامی از سوی گشت انتظامی پایتخت دستگیر شدند.

به گزارش جام جم، شامگاه 18 مرداد امسال، ماموران گشت پلیس آگاهی تهران، هنگام گشتزنی در یکی از محله های پایتخت، متوجه یک دستگاه خودروی زانتیا شدند که با سرعت بالایی در حال حرکت بود.

ماموران با اخطار به راننده، از او خواستند خودرو را متوقف و مدارک هویتی خود را به پلیس ارائه کند که وی بدون توجه به اخطارهای ماموران، بر سرعت خودرو افزود و متواری شد. ماموران به تعقیب راننده خودروی زانتیا پرداختند که متوجه شدند وی و 2 زن و یک کودک همراهش قطعات یک قبضه سلاح را از خودرو به بیرون پرتاب می کنند. به این ترتیب ماموران که احتمال می دادند این 4 نفر از سارقان مسلح هستند، به تعقیب آنها ادامه دادند تا عاقبت پس از چند ساعت تعقیب و گریز، خودروی زانتیا را متوقف و 4 سرنشین آن را دستگیر و به مرکز پلیس منتقل کردند.

ماموران در بازجویی های پلیسی از 3 زن و مرد و یک کودک بازداشت شده، پی بردند که آنها مادر و فرزند هستند. متهمان در بازجویی های اولیه، نگهداری هرگونه سلاحی را انکار کردند تا عاقبت روز گذشته در ادامه تحقیقات قضایی پلیسی اعتراف کردند که یک قبضه سلاح را چندی پیش خریده و با طراحی نقشه سرقت مسلحانه، قصد عملی کردن آن را در یکی از محله های تهران داشته اند که با مشکوک شدن پلیس، در عملی کردن نقشه سرقت مسلحانه ناکام مانده اند. بنابراین گزارش، متهمان با قرار قانونی روانه زندان شدند. تحقیقات تکمیلی در خصوص سوابق کیفری و جرایم احتمالی از سوی آنها ادامه دارد.