آرشیو سه‌شنبه ۲۰ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۲۶۳۱
اقتصاد
۴

مدیرعامل شرکت انتقال گاز:توسعه صنعت گاز ایران غیرقابل باور است

گروه اقتصاد: مدیرعامل شرکت انتقال گاز اعلام کرد: رشد صنعت انتقال گاز در ایران طی سال های اخیر سالانه 10 درصد بوده که این روند توسعه از نظر اغلب خارجی ها غیرقابل باور است.

به گزارش مهر، رضا الماسی گفت: طی سال های گذشته رشد صنعت انتقال گاز طبیعی ایران در مقایسه با دیگر کشورهای دنیا بسیار متفاوت بوده است.

وی با اشاره به این موضوع که رشد بخش پایین دستی گاز در کشورهای مختلف دنیا سالانه یک تا 5/1 درصد است، تصریح کرد: اما رشد صنعت انتقال گاز طبیعی در ایران طی سال های اخیر سالانه 10 درصد بوده که این خود حاکی از جهش توسعه این صنعت در کشور است.

این مقام مسوول با تاکید بر این که ساخت سالانه 2500 کیلومتر خطوط فشار قوی انتقال گاز، 7 تا 8 تاسیسات تقویت فشار از نظر بسیاری از کارشناسان خارجی غیرقابل باور است، بیان کرد: تا پایان امسال نیز پیش بینی می کنیم حدود 2500 کیلومتر خطوط انتقال گاز و تعداد 11 ایستگاه تقویت فشار گاز به ظرفیت موجود کشور در بخش انتقال افزوده شود.

الماسی با اشاره به ترسیم اهداف چشم انداز 20 ساله در بخش صنعت انتقال گاز طبیعی، یادآور شد: تا افق 1404 پیش بینی شده که وسعت شبکه انتقال گاز کشور به حدود 70 هزار کیلومتر و تعداد تاسیسات تقویت فشار به 140 ایستگاه افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران با تاکید بر این که در زمان توسعه شبکه گاز جایگاه ایران در بین کشورهای دنیا هشتم یا نهم بوده است، اعلام کرد: اما در حال حاضر ایران پس از آمریکا، روسیه و کانادا بزرگ ترین شبکه گاز دنیا را در اختیار دارد.

به گفته وی، هم اکنون ایران در سطح خاورمیانه بزرگترین و در سطح قاره آسیا دومین شبکه بزرگ انتقال گاز دنیا را در اختیار دارد.

الماسی در ادامه با اشاره به سیاست های کلان شرکت انتقال گاز ایران مبنی جذب و آموزش نیروهای تحصیلکرده و نخبه، اظهار کرد: هم اکنون حدود 65 درصد نیروی انسانی فعال در شرکت انتقال گاز از افراد تحصیلکرده هستند.