آرشیو دوشنبه ۲۶ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۳۸
حوادث
۱۵

سد طالقان جان 3 نفر را گرفت

در دو حادثه جداگانه در دریاچه سد طالقان 3 جوان جان خود را از دست دادند.

بخشدار طالقان در این باره گفت: در حادثه اول پسر بچه خردسالی به نام یوسف فضلی به هنگام بازی در کنار دریاچه سد طالقان به درون دریاچه سقوط کرد.

ابوالقاسم مهری افزود: در این هنگام زهرا خواهر این کودک برای نجات جان برادر کوچک خود به درون آب دریاچه وارد شد اما جریان آب وی را نیز گرفتار کرد. محسن برادر بزرگتر خانواده که جان برادر و خواهر خود را به خطر دید به دریاچه وارد شد و او نیز در میان آبها فرو رفت. با کمک مردم و اهالی منطقه کودک خردسال نجات پیدا کرد.

اما تلاش برای نجات جان خواهر و برادر وی مثمرثمر واقع نشد و آن دو جان خود را از دست دادند.

تلاش نیروهای نجات غریق نیز تا ساعت ها برای یافتن اجساد این دو عضو خانواده نتیجه بخش واقع نشد و همچنان ادامه دارد.

بخشدار طالقان از مرگ جوان 21 ساله دیگری در این دریاچه خبر داد و گفت که پنج پسر جوان که به منظور گردش و تفریح به حوالی روستای سنگبن طالقان سفر کرده بودند با سوار بر قایق در دریاچه سد طالقان مشغول قایق سواری بودند که یکی از آنها به نام سینا باقری 21 ساله به منظور شنا از قایق به درون آب شیرجه رفت اما به دلیل ناآشنایی به فن شنا دچار حادثه شد. وی افزود: تلاش دوستان سینا برای نجات جان وی بی نتیجه ماند و وی به زیر آب فرو رفت و جان خود را از دست داد.

سد طالقان یکی از منابع تامین آب آشامیدنی است و ضروری است مسئولان مربوطه نسبت به محصور کردن اطراف این سد و جلوگیری از ورود گردشگران به این دریاچه تلاش کنند.