آرشیو یکشنبه ۱‌شهریور ۱۳۸۸، شماره ۲۶۴۱
اقتصاد
۴

بررسی سهم بانک های خصوصی از نظام بانکی کشور در شورای پول و اعتبار

گروه اقتصاد: در حالی که هفته گذشته، جلسه شورای پول و اعتبار برگزار نشد، رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان جزئیات جلسات گذشته برگزار شده این شورا، خبر داد که در دستور کار این شورا صدور مجوز برای چند بانک خصوصی وجود دارد.

محمد نهاوندیان، رئیس اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با ایسنا درباره جزئیات جلسات شورای پول و اعتبار اظهار کرد: خوشبختانه پس از یک وقفه طولانی شورای پول و اعتبار به نحو قانونی خود تجدید حیات کرد و در چند جلسه ای که تا به حال برگزار شده، اعضای شورا علاقه خود را به اهتمام به مسائل اصلی تر و نقد و ارزیابی سیاست های پولی و اعتباری کشور مصروف داشته اند.

نهاوندیان اضافه کرد: درخواست هایی به بانک مرکزی واصل شده که بانک مرکزی هم آنها را در دستور کار شورای پول و اعتبار قرار داده ولی در 2 جلسه گذشته، آیین نامه ای که از قبل درباره صندوق های قرض الحسنه مطرح بود مورد بحث و بررسی قرار گرفت که در مصوبه ای که شورا داشت، به تلاش هایی که در گذشته در مورد تاسیس صندوق های خوش سابقه وجود داشته مورد تقدیر قرار گرفت و حداقل موانع برای این گونه صندوق ها در نظر گرفته شد. در عین حال بیشترین میزان نظارت برای صندوق هایی که متاسفانه ممکن است با استفاده از این نام بی انضباطی مالی داشته باشند، مورد تاکید قرار گرفت.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به چندین درخواست مجوز از بانک مرکزی افزود: قرار شده بانک مرکزی از وضعیت و سهم بخش خصوصی در صنعت بانکداری کشور گزارشی به شورا ارائه کند که امیدواریم در جلسات آینده این موضوع مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: چند بانک خصوصی در دستور کار صدور مجوز شورای پول و اعتبار قرار دارند.