آرشیو سه‌شنبه ۳‌شهریور ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۴۵
اخبار اقتصادی
۴

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: طرح تحول اقتصادی از ابتدای سال آینده اجرا می شود

طرح تحول اقتصادی یک لایحه مدون و اساسی اقتصادی است که کشور هم نیازمند این تحول بنیادی است و پیش بینی می شود این طرح از ابتدای سال 1389 اجرایی شود.

«ارسلان فتحی پور» رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب افزود:در لایحه پیشنهادی هم طرح جامع تامین اجتماعی دیده شده و هم پیشگیری از آسیب های اجتماعی دیگر لحاظ شده است.

وی ادامه داد: در زمان حاضر تمام زیرساخت های این لایحه تکمیل نشده که با عملیاتی شدن هدفمندسازی، اعتبارات لازم برای مواردی نظیر توسعه شبکه ریلی، اتوبان ها، بیمارستان ها و غیره فراهم می گردد.

وی یادآور شد: هدفمند کردن یارانه ها در حمایت از تولید و دهک های پایین جامعه نقش بسیار مهمی خواهد داشت.

فتحی پور با اشاره به اینکه اجرایی شدن لایحه هدفمند کردن یارانه ها، توزیع عادلانه ثروت در جامعه را در پی خواهد داشت، افزود: در زمان حاضر بخش تولید با مشکلات زیادی مواجه است و باید از محلی درآمد اخذ، تا به عرصه مذکور کمک رسانی شود.

وی اضافه کرد: با اصلاح یارانه های حامل های انرژی بخشی از کسری بودجه کشور تامین خواهد شد.

وی در ادامه یادآور شد: انرژی ارزان موجب شده بسیاری از صنایع کشور که مستهلک شده اند به فکر اصلاح ماشین آلات خود نباشند، به طوری که همین امر آنها را از بعد کمی و کیفی از رقابت با محصولات مشابه خارجی بازداشته است.

فتحی پور تصریح کرد: همچنین ارزانی انرژی رانت خواری هایی را سبب شده که پس از عملیاتی شدن قانون اصلاح سازی یارانه ها همه این انحرافات برچیده خواهد شد.وی افزود: طرح تحول اقتصادی از نیازهای اساسی کشور است و امیدواریم این لایحه هرچه زودتر در مجلس تصویب شود تا با تایید شورای نگهبان قالب قانونی به خود گیرد.