آرشیو سه‌شنبه ۳‌شهریور ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۴۵
اخبار ورزشی
۱۳

هزینه 800 هزار دلاری جودو برای رسیدن به المپیک

سرپرست فدراسیون جودو پس از بازگشت از کنگره فدراسیون جهانی گفت: براساس قوانین جدید جودوکاران برای کسب سهمیه المپیک باید در بزرگترین تورنمنت های جهان شرکت کنند که سالانه رقمی نزدیک به 800 هزار دلار نیاز دارد.

علیرضا امینی که برای شرکت در کنگره فدراسیون جهانی جودو عازم رتردام هلند شده بود صبح دیروز (دوشنبه) پس از بازگشت به تهران ضمن بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر اظهار داشت: از این پس برای کسب سهمیه المپیک باید در تورنمنت های بزرگ دنیا از جمله گراند اسلم و گراند تریکس شرکت کرده و امتیاز کسب کنیم که حضور دراین مسابقات سالیانه 700 تا 800 هزار دلار هزینه دارد و این موجب آن می شود تا برخی کشورها از قافله جودوی روزدنیا فاصله بگیرند.

وی ادامه داد: درجلسه حضوری با رئیس فدراسیون جهانی این مشکلات را بیان کرده و اعلام کردم که قوانین جدید به ضرر کشورها می شود اما وی اعلام کرد جودو باید حرفه ای شده و جودوکاران از حضور در این مسابقات کسب درآمد کنند و درنهایت مجموع این قوانین به پیشرفت جودو کمک خواهدکرد.

سرپرست فدراسیون جودو در مورد موضوعات مطرح شده درکنگره جهانی گفت: تغییرات جدید داوری و همچنین تغییر محل فدراسیون جهانی از ایرلند به سوئیس دراین کنگره تشریح شد که درنهایت کشورهای عضو هم به قوانین جدید رای اعتماد دادند و با انتقال مقر فدراسیون جهانی موافقت کردند.

وی از «بنون» رئیس فدراسیون سوئیس به عنوان عضو هیئت رئیسه فدراسیون جهانی و مسئول هماهنگ کننده انتقال مقر فدراسیون جهانی نام برد.

امینی در مورد بحث داوری گفت: از این پس تنها یک داور به عنوان داور وسط در مسابقات حضور داشته و کل قضاوت ها را به تنهایی انجام می دهد. با تکنولوژی جدید 4 داور کنار فیلم مبارزات را تماشا کرده و نقطه نظرات خود را به وسیله بی سیم به داور وسط منتقل می کنند ولی تصمیم گیرنده اصلی همان داور وسط است.

وی در پایان ازشرایط مطلوب تیم ملی در مسابقات جهانی یاد کرد و ابراز امیدواری کرد تیم ملی بتواند مبارزات خوبی را دراین دوره از مسابقات به نمایش بگذارد.