آرشیو سه‌شنبه ۱۷‌شهریور ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۵۷
اخبار
۱۴

وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش و نیرو معرفی شدند

رئیس جمهور در نامه ای به علی لاریجانی، وزرای پیشنهادی نیرو و آموزش و پرورش را برای اخذ رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.

دکتر محمود احمدی نژاد در نامه به رئیس مجلس شورای اسلامی، به استناد اصل یکصد وسی و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، علی ذبیحی و فاطمه آلیا را به ترتیب به عنوان وزرای پیشنهادی برای وزارتخانه های نیرو و آموزش وپرورش به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.

علی ذبیحی فعلارئیس سازمان تامین اجتماعی است و فاطمه آلیا هم عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که البته سابقه 20 ساله در تدریس و آموزش و پرورش دارد.

از سوی دیگر حاجی بابایی عضو هیئت رئیسه مجلس در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه در جلسه علنی امروز (سه شنبه) نامه معرفی آلیا و ذبیحی اعلام وصول خواهد شد افزود: طبق آئین نامه داخلی مجلس یک هفته پس از اعلام وصول نامه معرفی وزراء باید صلاحیت وزرای پیشنهادی بررسی شود بنابراین سه شنبه آینده 24 شهریورماه صلاحیت این دو وزیر بررسی می شود.

در همین حال پایگاه اطلاع رسانی دولت اعلام کرد که سوسن کشاورز که قبلابرای وزارت آموزش وپرورش معرفی شده و نتوانسته بود رای اعتماد مجلس را کسب کند اخیرا با حکم احمدی نژاد مشاور رئیس جمهور در امور تعلیم و تربیت شده است.

همچنین رئیس جمهور طی حکمی حمید بقایی رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را با حفظ سمت به عنوان سرپرست دبیرخانه شورای مناطق آزاد منصوب کرد.