آرشیو سه‌شنبه ۱۷‌شهریور ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۵۷
اقتصاد
۴

تبلیغ برنج خارجی ممنوع شد

نامه برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و انعکاس اخبار اعتراض برنجکاران ایرانی به تبلیغ برنج خارجی از تلویزیون، صدا و سیما را بر آن داشت تا تبلیغ این کالارا از فهرست آگهی های بازرگانی سیما حذف کند.

به گزارش ایسنا، درخواست توقف پخش تبلیغات برنج خارجی از تلویزیون، از مردادماه امسال در صحن علنی مجلس مطرح شد و نماینده گیلان با انتقاد نسبت به این مساله اعلام کرد که برنجکاران ایرانی در آستانه ورشکستگی قرار دارند.

برغم مطرح شدن این مساله در صحن علنی مجلس و درخواست از رئیس صدا و سیما مبنی بر توقف تبلیغات برنج های خارجی، آگهی های بازرگانی مربوط به برنج خارجی هم چنان به روی آنتن رفت تا در نهایت 22 روز بعد اعلام شود که تبلیغ برنج خارجی از ششم شهریورماه متوقف شده است.

پخش تبلیغ برنج خارجی پس از ارسال نامه جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به رئیس صدا و سیما متوقف شد و دهم شهریورماه اعلام کردند که با این درخواست موافقت شده است.

همچنین صدا و سیما در حالی به رغم ضررهایی که برایش در پیش داشته به درخواست تولیدکنندگان ایرانی مبنی بر حمایت از کالای داخلی تن داده است که در سال «اصلاح الگوی مصرف»، بسیاری از بزرگان نظام نیز بر نقش صدا و سیما در سوق دادن مخاطبان به سمت استفاده از کالاهای ایرانی تاکید کرده اند.