آرشیو سه‌شنبه ۱۷‌شهریور ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۵۷
صفحه آخر
۱۶

طرح آمریکایی 11 سپتامبر

«ون جونز»، مشاور رئیس جمهور آمریکا که اخیرا تحت فشار جمهوریخواهان مجبور به استعفا شد، به افشاگری هایش در مورد آمریکایی بودن حملات 11 سپتامبر ادامه می دهد.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی از نیویورک، «جونز» یکی از 100 صاحبنظر برجسته آمریکایی بود که در سال 2004 توماری را امضا کرد و در آن، از کاخ سفید خواسته بود به 9 سوال آنها در مورد حادثه 11 سپتامبر پاسخ دهد.

جونز طی هفته های اخیر نیز در سخنرانی هایش این 9 سوال را تکرار کرده است. این اقدام وی، جمهوریخواهان را چنان وحشت زده و خشمگین کرد که باعث شد آنها دولت «باراک اوباما» را در منگنه بگذارند و بخواهند که جونز را از دولت اخراج کند. 9 پرسش کلیدی جونز و همفکرانش شامل موارد ذیل هستند: 1) چرا همان روز (11 سپتامبر2001) اقدامی برای پیگیری هواپیماهای ربوده شده، انجام نگرفت؟ 2) چرا تاسیسات ضدهوایی در اطراف پنتاگون در زمان حمله، بلافاصله به کار گرفته نشده؟ 3) چرا نیروهای امنیتی اجازه دادند «جرج بوش» (رئیس جمهور وقت آمریکا) ظاهرا بدون نگرانی در مورد سلامت خود و کودکان دبستانی، به دیدارش از مدرسه مزبور تا پایان برنامه تعیین شده ادامه دهد؟ 4) چرا هیچکس به خاطر بی لیاقتی هایی که ما در پی این حادثه در آن روز شاهدش بودیم، مجازات و یا حتی سرزنش نشد؟ 5) چرا مقامات آمریکایی و کشورهای خارجی نتایج تحقیقات متعدد در مورد سودهایی که در پی این حملات، برخی بردند را منتشر نکردند؟ 6) چرا «سایبل ادموند» مامور سابق «اف. بی. آی» که مدعی است از اخطارهای مقدماتی در مورد این حملات اطلاع داشته است، عملابا صدور حکمی از طرف «اشکرافت» وزیر دادگستری بوش، وادار به سکوت شد؟ 7) چرا پرواز شماره 77 که گفته شده به پنتاگون حمله کرده است، توانست بدون اینکه از سوی رادارهای بسیار پیشرفته ارتش ردیابی شود، 40 دقیقه به پرواز خود ادامه داد، 8) بر سر نزدیک به 20 سند هشدار دهنده ای که از سوی 14 سازمان اطلاعاتی دولت های خارجی به دولت داده شده بود، چه آمد؟ 9) چرا کمیسیون ویژه 11 سپتامبر بیشتر سوالاتی که از سوی خانواده های قربانیان این واقعه و صاحبنظران مطرح شده بودند، را نتوانست پاسخ بدهد.