آرشیو سه‌شنبه ۱۷‌شهریور ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۵۷
صفحه آخر
۱۶

ساندی تایمز از نفوذ حزب الله در نهادهای امنیتی اسرائیل خبر داد

یک هفته نامه غربی از نفوذ حزب الله لبنان در نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ساندی تایمز، «شین بت» (پلیس امنیت داخلی اسرائیل) گزارش داده که حزب الله در مراکز امنیتی این رژیم نفوذ کرده است.

شین بت ماه گذشته فردی 23 ساله به نام «راوی سلطانی» را به اتهام تلاش برای ترور «گابی اشکنازی» رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل بازداشت کرد.

این مسئله نشان دهنده ضعف تدابیر امنیتی در ارتش اسرائیل و سایر مراکز امنیتی رژیم صهیونیستی است.

مقامات شین بت اعلام کردند که حزب الله به دنبال تلافی ترور عماد مغنیه فرمانده ارشد حزب الله است و دستگیری افرادی همچون «سلطانی» دیر یا زود دور از انتظار نیست.

هفته نامه ساندی تایمز همچنین نوشت، مقامات اسرائیلی از هراس انتقام خون عماد مغنیه در مراکز عمومی کمتر ظاهر می شوند و بر تعداد محافظان خود افزوده اند.

دخالت های خارجی

«محمد رعد» نماینده فراکسیون حزب الله در مجلس لبنان گفت، عوامل خارجی مانع شده اند تا مسئولان مربوطه دولت جدید لبنان را تشکیل دهند.

وی افزود: بخشی از موانع تشکیل کابینه داخلی است و موضوع اصلی انتظار برای چراغ سبز خارجی است.

رعد گفت: گروه 8 مارس جناحی قوی است و تسامح و تساهل لازم را دارد و تنها در دولت وحدت ملی شرکت خواهد کرد.

حسن فضل الله نماینده دیگر حزب الله در مجلس لبنان نیز گفت، لبنانی ها با گفت وگو می توانند مشکلات داخلی بر سر راه تشکیل دولت وحدت ملی را حل کنند.

وی افزود، مهم آن است که کلید حل مسئله در دست خود لبنانی ها باشد. حزب امل لبنان نیز تاکید کرد، دخالت های آمریکا و برخی کشورهای عربی موجب تاخیردر تشکیل دولت شده است.