آرشیو سه‌شنبه ۱۷‌شهریور ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۵۷
شهرستان ها
۱۱

نیکوکاران فارس 100 دستگاه آمبولانس می خرند

شیراز - خبرنگار کیهان:مجوز خرید یکصد دستگاه آمبولانس توسط خیران استان فارس در دور دوم سفر رئیس جمهوری تصویب شد که این مهم نیاز به همت نیکوکاران و همکاری مسئولان دارد.

دکتر علی اکبر رامجردی مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت فارس با بیان این مطلب گفت: پیش از این خرید آمبولانس از خارج از کشور به دلیل مراحل گمرکی مشکلات زیادی را برای مجمع ایجاد می کرد، اما با این مجوز هزینه گمرک از هزینه آمبولانس کاسته می شود و هر آمبولانس در برابر 400 میلیون ریال تهیه می شود.

وی اظهار داشت: سوانح و حوادث به عنوان دومین عامل مرگ ومیر در کشور محسوب می شود، بویژه حوادث جاده ای و تصادفات در سطح استان فارس به دلایل مختلف از جمله غیراستاندارد بودن جاده ها بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: علیرغم تلاشهای شبانه روزی اورژانس، به دلیل کمبودها و مشکلات موجود، زمان رسیدن به بالین مصدوم و انتقال وی به مراکز درمانی از سطح مطلوبی برخوردار نیست.

رامجردی گفت: اغلب شهرستانهای فارس به دلیل کمبود و یا نبود آمبولانس با مشکلات زیادی مواجه هستند و چه بسا جان بیمارانی که به دلیل نبود این امکانات به خطر می افتد.

وی بیان داشت: به همین دلیل همراهی نیکوکاران در ارتقای سطح خدمات اورژانس در پیشبرد اهداف تامین سلامت در فارس راهگشای مشکلات خواهد بود.