آرشیو شنبه ۲۱‌شهریور ۱۳۸۸، شماره ۴۳۰۹
ایران زمین
۱۹

خرید دوچرخه برای مدیران گلستان

نغمه عقیلی

گرگان در راستای توسعه فعالیت های ورزشی، خرید 50 دستگاه دوچرخه برای مدیران میانی شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر گرگان، به تصویب رسید.

حسین ربیعی، سخنگوی شورای شهر گرگان در این خصوص گفت: این ابتکار عمل به منظور تسهیل در رفت و آمد، توسعه فعالیت های ورزشی و برخورداری از هوای پاک صورت گرفته است. به گفته وی، 50 درصد هزینه خرید این دوچرخه ها توسط شهرداری و 50 درصد دیگر نیز از طرف مدیران میانی شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر گرگان پرداخت می شود. خرید هر دستگاه دوچرخه به طور متوسط یک میلیون و 800 هزار ریال برآورد شده و در حدود 40 میلیون ریال برای خرید این تعداد دوچرخه به تصویب رسیده و خرید آنها یک ماه دیگر آغاز خواهد شد. عبدالرضا چراغعلی، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیست شهری شورای شهر گرگان نیز در مورد آماده سازی شهرهای استان برای دوچرخه سواری اظهار داشت: مجمع روسای کمیسیون های فرهنگی، اجتماعی و زیست شهری شوراهای اسلامی مراکز استان ها که امسال در گرگان گرد هم آمده بودند، با بررسی و تصویب طرحی درخصوص گسترش فرهنگ دوچرخه سواری، آن را برای تصویب نهایی به شورای عالی استان ها ارسال کردند.

به گفته وی، با استناد به بندهای قانون تشکیلات و وظایف شوراهای اسلامی کشور و مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری درخصوص ایجاد مسیرهای ویژه عبور دوچرخه در تمام شهرهای بزرگ، شهرداری ها موظف به اجرای طرح بسترسازی برای گسترش استفاده از دوچرخه در شهرها هستند.

وی برنامه ریزی برای برگزاری گردهمایی دوچرخه سواری عمومی در یک روز از سال در سطح شهر و عدم عبور و مرور ماشین و موتوسیکلت در برخی از خیابان های اصلی مرکزی شهر در آن روز را از دیگر محورهای در نظرگرفته شده در طرح بسترسازی گسترش استفاده از دوچرخه در شهرها خواند. چراغعلی همچنین حمایت و برنامه ریزی برای گسترش سازمان های مردم نهاد دوچرخه سواری در استان را امری لازم برشمرد و انتخاب یک مسیر به عنوان نمونه، ایجاد ایستگاه های دوچرخه در محورهای پرتردد و تهیه دوچرخه برای شهروندان در این مسیرها از طریق بخش خصوصی را از برنامه هایی دانست که شهرداری های استان بایستی برای آن اقدام کنند.