آرشیو شنبه ۲۱‌شهریور ۱۳۸۸، شماره ۴۳۰۹
ایران زمین
۱۹

برنامه های فرهنگی، هنری در شهرستانها

دامغان نمایشگاه القاب حضرت علی (ع) به مناسبت شهادت آن حضرت در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دامغان گشایش یافت.در این نمایشگاه 30 هنرمند،50 کار از هنرهای تجسمی خود را به نمایش گذاشته اند.علاقه مندان می توانند تا پایان ماه مبارک رمضان صبح ها از ساعت 9 تا 13 و عصرها از ساعت16 تا 18 از این نمایشگاه بازدید کنند.

سقز به مناسبت ماه مبارک رمضان نمایشگاه نسخ قرآن خطی قدیمی و آثار خوشنویسی در شهرستان سقز برپا شد.

این نمایشگاه مجموعه ای از آثار استاد محمد پوریان است که به همت خانه گردشگران سقز و با همکاری اداره ارشاد اسلامی و سازمان میراث فرهنگی این شهرستان دایر شد. در این نمایشگاه استاد پوریان 30جزء کامل قرآن کریم را در قالب 37 تابلو که با تذهیب رسول گندمی ازتذهیب کاران بنام کشور زیباکاری شده، به معرض دید علاقه مندان به هنر قرآنی درآورده است. همچنین به همت محسن صادقی نیز 17 جلد قرآن خطی قدیمی از سطح روستاها و شهر سقز که نزد اشخاص نگهداری می شد، جمع آوری و تا پایان ماه رمضان در این نمایشگاه در معرض دید قرار داده شده است.

سمنان همزمان با لیالی قدر، نمایشگاه خوشنویسی و کتیبه های سفالی با عنوان «قدر» در فرهنگسرای کومش سمنان گشایش یافت. در این نمایشگاه که به همت انجمن خوشنویسان سمنان و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برپا شده، 25 تابلوی خوشنویسی با موضوعات قرآن، حضرت علی(ع) و رمضان در نگارخانه سیمرغ این فرهنگسرا به نمایش درآمده است. هنرمندان خوشنویس در تابلوهای خود در وصف حضرت علی (ع)، احادیث و روایات و مضامین قرآنی آثار زیبایی را خلق کرده اند و در معرض دید علاقه مندان قرار داده اند. این نمایشگاه تا 26 شهریورماه صبح ها از ساعت 9 تا 12 و عصرها از ساعت 16 تا 19 برای بازدید علاقه مندان دایر است.