آرشیو دوشنبه ۲۳‌شهریور ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۶۲
اخبار
۱۴

شکایت موسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) از کیهان

موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) از روزنامه کیهان به اتهام نشر اکاذیب و ایراد تهمت و افترا و تشویش اذهان عمومی نسبت به بیت حضرت امام و مسئولان و کارکنان این موسسه طرح شکایت کرد.

در متن شکواییه دفتر حقوقی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) آمده است: روزنامه کیهان طی مطلبی در ستون اصلی یادداشت روز دوشنبه مورخ 9 شهریور 1388ص2 به قلم آقای سعدالله زارعی ضمن بیان تحلیلی از رخدادهای سیاسی پس از پیروزی انقلاب اسلامی که حداقل در سه بند از تحلیل مذکور مواضع شفاف حضرت امام خمینی(س) و حقانیت آن را مخدوش معرفی کرده و نهایتا یک بند از تحلیل خویش را به ایراد اتهام سنگین نفوذ فتنه گران در بیت شریف حضرت امام و موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) اختصاص داده است و با صراحت سخن از اقدامات خیانت بار در این مجموعه مقدس رانده است.

در ادامه این شکوائیه آمده است: روزنامه کیهان با زدن چنین اتهام بزرگی علاوه بر نشر اکاذیب و ایراد تهمت و افترا و تشویش اذهان عمومی نسبت به دو مجموعه مذکور، مستقیما به مسئولان و کارکنان شریف موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام مرتکب ظلم و اهانت آشکار شده است.

علیهذا ضمن اعلان شکایت موسسه از درج تهمت و افترای مذکور در روزنامه کیهان تقاضا دارد به استناد قانون مطبوعات و مواد 697 و 698 و 608 قانون مجازات اسلامی و همچنین ماده 514 این قانون تقاضای رسیدگی عاجل و صدور حکم مقتضی را دارد.

در خصوص توهین به امام از لحاظ جنبه عمومی جرم انتظار آن است که مدعی العموم محترم نسبت به احقاق حق عمومی جامعه راسا موضوع را پیگیری فرمایند، این موسسه نیز آماده ارائه توضیحات و مستندات خویش در این زمینه می باشد.