آرشیو دوشنبه ۲۳‌شهریور ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۶۲
اقتصادی
۴

کوتاه اقتصادی

¤ معاون وزیر نفت پاکستان گفت: براساس مفاد قرارداد خط لوله صلح، دولت پاکستان نمی تواند گاز وارداتی از ایران را به کشور ثالثی بفروشد بلکه باید برای تولید 4600 مگاوات برق در داخل به مصرف می رسد.

¤ صاحبان ماشین های ورود موقت برای تمدید مجوز تردد خود می توانند به جای مراجعه به گمرک ایران به 14گمرک در سطح کشور مراجعه کنند.

¤ مدیر سیستم های مکانیزه سازمان بازنشستگی کشوری اعلام کرد: با اجرای طرح تمدید وکالتنامه بازنشستگان مقیم در خارج از کشور این دسته از بازنشستگان برای تمدید وکالتنامه به منظور دریافت حقوق خود توسط وکلایشان، دیگر نیازی به حضور در نمایندگی های ایران در خارج از کشور ندارند و از طریق سایت سازمان بازنشستگی می توانند وکالتنامه وکیل خود در ایران را تمدید کنند.

¤ طرح پالایش 19هزار تنی قطران زرند در استان کرمان تا پایان شهریور به مرحله بهره برداری می رسد.

¤ با اجرای عملیات کابل برگردان ارتباط تلفنی مشترکین 3357، 3386، 3387، 3345 الی 3349، 4440 الی 4447، 4460، 4461، از امروز به مدت 72ساعت دچار اختلال می شود.

¤ اجرای روش خشکه کاری در کشت برنج، 50درصد آب مصرفی را کاهش خواهد داد.مهندس غلامرضا خانکشی پور عضو هیئت رئیسه موسسه تحقیقات برنج کشور، اجرای طرح بررسی خشکه کاری بر رشد و عملکرد برنج توسط محققان این موسسه را موفقیت آمیز توصیف کرد و افزود: «این طرح با هدف مقابله با کم آبی و جلوگیری از کاهش سطح کشت برنج در برخی استان های برنج خیز کشور اجرا شده است.»

¤ به گزارش روابط عمومی بیمه ایران خسارت بدنه هواپیمای حادثه دیده شرکت هواپیمایی کاسپین در اسرع وقت به میزان 2میلیون و200 هزار یورو تعیین و پس از کسر علی الحساب پرداختی و اقساط حق بیمه (بدهی بیمه گزار) طی یک فقره چک در وجه شرکت هواپیمایی کاسپین پرداخت شد.

¤ دارندگان سپهر کارتهای بانک صادرات و کارت بانک های عضو شبکه شتاب کشور می توانند در صورت مسافرت به کشور امارات از هشت شعبه بانک صادرات ایران مستقر در کشور امارات متحده عربی پول محلی دریافت نمایند.

¤ شعبه بوشهر بیمه آسیا به لحاظ رضایت ارباب رجوع در میان بانک ها و بیمه های استان بوشهر حائز رتبه اول شد.

¤ بانک توسعه تعاون با شرکت تعاونی بیمارستان دنا تفاهم نامه امضا کرد.