آرشیو دوشنبه ۲۳‌شهریور ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۶۲
صفحه آخر
۱۶

جمال عبدالناصر را مسموم کردند

یک شاعر مصری، مرگ جمال عبدالناصر، رهبر پیشین مصر را در نتیجه مسمومیت توسط عوامل سازمان جاسوسی اسرائیل عنوان کرد.

«احمد فواد نجم» شاعر مصری در برنامه «لماذا» (چرا) که از شبکه های عربی «القاهره» و «الناس» پخش شد اعلام کرد: جمال عبدالناصر به سبب مسمومیت کشته شد و قاتل او که هم سلولی من بود این مسئله را نزد من اعتراف کرد.

این شاعر مصری که سخنان وی باعث جنجال سیاسی تازه ای در مصر شده است، «دکتر علی العطیفی» رئیس پژوهشکده درمان طبیعی وقت مصر را که ماساژور مخصوص جمال عبدالناصر بود را به مسموم کردن رهبر پیشین مصر متهم کرد و گفت: العطیفی که به اتهام جاسوسی برای رژیم صهیونیستی به زندان افتاده بود، در ملاقاتی که در زندان با هم داشتیم، اعتراف کرد که عبدالناصر را با پماد مسموم کرده است.

به گزارش شبکه خبری «العالم»، مقامات نظامی و امنیتی مصر به ویژه «امین هویدی» وزیر جنگ و رئیس سازمان اطلاعات سابق مصر در زمان ریاست جمهوری عبدالناصر، این ادعای نجم را رد و آنها را نادرست خواند.

جمال عبدالناصر در دوران ریاست جمهوری خود بر مصر، از مشکلات و خستگی در ناحیه پا، رنج می برد و پزشکان روسی به او توصیه کرده بودند، پاهای خود را مدام ماساژ دهد.

نجم از این افشاگری بر صحت ادعاهای خود تاکید کرد و گفت: همچنان معتقدم که العطیفی از طریق ماساژ سم را وارد بدن عبدالناصر و پس از نفوذ به بافت ها، باعث کشته شدنش شد.«احمد بهاشعبان» یک نویسنده مصری نیز تاکید کرد: سخنان نجم یادآور سخنانی است که هنگام مرگ جمال عبدالناصر نیز عنوان می شد، مبنی بر اینکه وی به دلیل مسمومیت به قتل رسیده است و سازمان جاسوسی اسرائیل (موساد) توانست ماموریت قتل عبدالناصر را با استفاده از پمادهای سمی به العطیفی (ماساژور) واگذار کند.گفتنی است جمال عبدالناصر در 28 سپتامبر سال 1970 میلادی بر اثر سکته قلبی درگذشت و به طرز باشکوهی با حضور میلیون ها مصری تشییع و به خاک سپرده شد.