آرشیو چهارشنبه ۲۵‌شهریور ۱۳۸۸، شماره ۱۸۹۸
بورس کالا
۱۵

مخالفت بورس کالابا ابطال معامله ورق

گروه بورس کالا– روز گذشته گزارشی در خصوص احتمال ابطال معامله ورق هفته قبل که طی آن قیمت این کالارشد قابل توجهی یافته بود، منتشر شد؛ اما طی تماس دنیای اقتصاد با منابع مطلع اعلام شد که بورس با ابطال این معامله مخالفت کرده است.

بر اساس این گزارش محمود غفاری، مدیر تالارهای بورس کالانیز در گفت وگو با خبرنگار دنیای اقتصاد ضمن تایید این مطلب از عدم موافقت بورس با این اقدام خبر داد. طبق نظر بورس، معامله مذکور ایرادی نداشته و قیمت های ثبت شده در آن نیز بر اساس رقابت و کاملاقانونی و شفاف انجام شده است.

وی افزود: مبادله مذکور باطل نخواهد شد وجای هیچ نگرانی برای فعالان و خریداران نیست. لازم به ذکر است دوشنبه هفته قبل در معاملات ورق در رینگ فولاد به موجب رقابت کارگزاران قیمت این کالابا رشد قابل توجهی روبه رو شد که گفته می شود ثبت این قیمت ها با مخالفت برخی از دست اندرکاران وزارت صنایع روبه رو شد و تصمیماتی جهت حذف این نرخ ها مطرح شد؛ اما طی آخرین خبر این تصمیم با موافقت بورس کالاهمراه نبوده و این نهاد اجرایی اعلام کرده است قیمت های ثبت شده منطبق با نرخ های جهانی است؛ لذا امکان منتفی شدن آن وجود ندارد.