آرشیو سه‌شنبه ۷ مهر ۱۳۸۸، شماره ۶۸۱۴
شهرستان ها
۱۴

سردبیر ماهنامه شعر:جشنواره شعر رضوی نتایج ارزشمندی دارد

سردبیر ماهنامه شعر گفت: جشنواره شعر رضوی نتایج ارزشمندی برای شعر معاصر دارد.

مصطفی محدثی خراسانی در گفتگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: جشنواره شعر رضوی بزرگ ترین جشنواره شعر ولایی کشور در حال حاضر است که هرساله در سطحی گسترده و تاثیرگذار برگزار می شود.

شاعر معاصر خراسانی گفت: همه ساله شاعران معاصر با مضامین ناب و نگاهی عمیق نسبت به امام رضا(ع) اشعار خود را در مدح حضرت به جشنواره شعر رضوی ارائه می کنند.

وی با بیان اینکه جشنواره شعر رضوی نتایج ارزشمندی را برای شعر معاصر کشور به دنبال داشته است، تصریح کرد: این جشنواره موجب غبارزدایی از بخش های مغفول مانده و توجه شاعرانمان به این بخش ها شده است.

وی افزود: تفاوت اصلی جشنواره شعر رضوی در سال های اخیر نسبت به سال گذشته در تعمیق نگاه شاعران نسبت به امام رضا (ع) است که با این نگرش عمیق، شاعران ما از مولفه های ظاهری حضور امام رضا (ع) در سرزمین ایران فراتر رفته و به عمق برکات این هجرت تاریخی و معنوی پرداخته اند.

محدثی خراسانی ادامه داد: در گذشته نگاه شاعران به امام رضا (ع) صرفا جنبه عاطفی و احساسی داشت و ایشان به عنوان ضامن آهو، شفا دهنده، پناه بی پناهان و... مطرح می شد اما در این سال ها ما شاهد آن هستیم که نگرش نسبت به امام رضا (ع) عمیق شده و ایشان به عنوان امامی که ایرانیان هویت اسلامی و شیعی شان را مدیون او و حضور با برکتش در ایران هستند، مطرح می شود. وی با اشاره به اینکه تعداد شاعران و سلایق شعری در مورد امام رضا (ع) گسترش یافته است، افزود: به تدریج بر تعداد شاعرانی که در مورد امام رضا (ع) شعر می سرودند، افزوده شده، علاوه بر آن شاعران با نگرش های متنوع و سلایق گوناگون اقدام به سرودن شعر در مورد امام رضا (ع) می کنند.