آرشیو شنبه ۱۱ مهر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۱۰
صنعت و معدن
۳

گزیده خبرها

انگوران در کمیسیون اصل 44

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: موضوع واگذاری معدن روی انگوران و تاخیر ایجاد شده در این زمینه طی دو هفته آینده در کمیسیون اصل 44 مجلس بررسی می شود.

حمیدرضا فولادگر اظهار کرد: تاثیر بر اعلام نتیجه مزایده معدن انگوران و شفاف نبودن آن از جمله مواردی است که در کمیسیون اصل 44 مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت. وی با بیان اینکه دیوان محاسبات نیز در زمینه قیمت گذاری معدن انگوران نقطه نظراتی را دارد، تصریح کرد: البته این نظرات باید پیش از برگزاری مزایده مطرح می شد تا اصلاحات مورد نظر در زمینه ارزیابی اصولی و ارزش گذاری دارایی های معدن انگوران صورت گیرد. به گفته فولادگر، اصلاحات مورد نظر باید قبل از برگزاری مزایده صورت می گرفت تا مانع از بین رفتن انگیزه خریداران آن باشد. وی همچنین با تاکید بر لزوم اتمام مالکیت دولت در معدن روی انگوران گفت: مساله واگذاری معدن انگوران طی دو هفته آینده توسط اعضای کمیسیون اصل 44 و کمیسیون صنایع مجلس بررسی خواهد شد.

از سرگیری صادرات گاز آذربایجان به ایران

یک مقام مسوول در شرکت ملی گاز از سرگیری صادرات گاز جمهوری آذربایجان به ایران پس از سه ماه توقف خبر داد و گفت: علت این توقف سه ماهه مسائل فنی بوده است. حسن منتظر تربتی، مدیر مرکز دیسپچینگ شرکت ملی گاز در گفت وگو با مهر با بیان این مطلب گفت: از 9 مهر ماه روزانه حدود یک میلیون متر مکعب گاز از این همسایه شمالی وارد کشور شده است.

عدم تغییر دوباره سطح دستمزدها

مهر- عضو هیات مدیره کانون عالی کارفرمایان کشور از عدم تغییر دوباره سطح دستمزدهای کارگران خبر داد و گفت: بسیاری از بنگاه ها و واحدهای تولیدی و بنگاه ها حداکثر با 50درصد ظرفیت خود کار می کنند.

ولی الله داودآبادی از بررسی وضعیت دستمزدها و موارد مربوط به صورتجلسه شورای عالی کار در کانون عالی کارفرمایان کشور خبر داد و گفت: بررسی ها نشان می دهد که در شرایط فعلی اقتصاد و تولید، تغییر سطح پرداختی ها بسیار سخت است.

عضو هیات مدیره کانون عالی کارفرمایان کشور با بیان این مطلب که با در نظر گرفتن ظرفیت تولید و شرایط بنگاه ها و واحدهای تولیدی امکان تغییر سطح دستمزدها وجود ندارد و بنگاه ها نمی توانند پاسخگو باشند، اظهار داشت: همچنین تورم و بالابودن سطح قیمت ها بر زندگی خانوار کارگری تاثیر زیادی دارد.