آرشیو شنبه ۱۱ مهر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۱۰
مسکن و عمران
۷

به دنبال تذکر و تاکید شهردار تهران صورت گرفت:

ضرب الاجل شهرداری برای ساختمان های غیر مجاز

ضرب الاجل شهرداری برای تخریب ساختمان هایی که دارای حکم تخریب از کمیسیون ماده 100 هستند آغاز شد و این سازمان از مالکان این ساختمان ها درخواست کرد که بدون الزام و برخورد قهری در اجرای احکام تخریب همکاری کنند.

به گزارش ایسنا، در همین رابطه و در راستای رسیدگی و تعیین تکلیف ساخت وساز های غیرمجاز محدوده شهرداری منطقه یک، نشستی با دعوت شهردار تهران و اعضای شورای شهر تهران در این منطقه برگزار شد و چندین مورد از تخلفات عمده ساختمانی مورد بررسی و پیگیری ویژه قرار گرفت. در این جلسه که با حضور شهردار تهران و رییس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد، وضعیت ساخت و سازهای غیرمجازی که در سطح منطقه یک صورت گرفته، به طور کامل بررسی و بر برخورد جدی و سریع با متخلفان تاکید شد. در این نشست رییس کمیسیون عمران شورای شهر تهران با بیان این که ساخت و سازهای غیر مجاز باید تعیین تکلیف شوند، گفت: شورا و شهرداری تهران برای برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز و تخلفات صورت گرفته در این زمینه از سالیان قبل مصمم هستند و به طور جدی رسیدگی به وضعیت این تخلفات پیگیری می شود.

وی همچنین تصریح کرد: شورای شهر و شهرداری برای جلوگیری از تخلفات جدید و ساخت و سازهای غیرمجاز اقدامات لازم را خواهند کرد و با متخلفان برخورد می شود.

رییس کمیسیون عمران شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: ما امیدواریم مالکان قانون را رعایت کرده و اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز نکنند و همچنین کسانی که در گذشته تخلف کرده اند، خود نسبت به رفع تخلف اقدام نمایند و نهایت همکاری را با شهرداری و شورای شهر داشته باشند، در غیر این صورت نسبت به تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز اقدام خواهد شد.