آرشیو شنبه ۱۱ مهر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۱۰
بورس - شرکت ها
۱۰
خبر

آغاز تعمیرات اساسی پالایشگاه اصفهان

شانا- تعمیرات اساسی برخی واحدهای پالایشگاه نفت اصفهان امروز با قطع خوراک ورودی این پالایشگاه آغاز می شود.

رییس برنامه ریزی تعمیرات پالایشگاه اصفهان گفت: عملیات تعمیرات اساسی در واحدهای آیزوماکس، هیدروژن و آمین کنتکتور پالایشگاه دوم و گوگردسازی شرکت پالایش نفت اصفهان، انجام می شود.

مهندس سیدعلی حسینی تصریح کرد: با توجه به اهمیت واحدها و حجم کارهای تعمیراتی و بازرسی فنی عملیات، پیش بینی می شود تعمیرات اساسی همزمان این واحدها به مدت حدود 30 روز کاری انجام شود.

وی اظهار امیدواری کرد: با ادامه فعالیت ها در دو نوبت کاری یک ساعته و تلاش بی وقفه حدود 700 نفر نیروی انسانی رسمی و پیمانکاری، عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه زودتر از زمان پیش بینی شده انجام شود.

حسینی خوراک مورد نیاز واحدهای «آیزوماکس» و «هیدروژن 2» را به ترتیب 20 هزار بشکه در روز و 6 هزار کیلوگرم در ساعت، اعلام و تصریح کرد: بنزین، گاز مایع، نفت سفید، سوخت هوایی و نفت گاز از فرآورده های تولیدی در واحد آیزوماکس است.

به گفته رئیس برنامه ریزی تعمیرات پالایشگاه اصفهان، بر اساس برنامه پیش بینی شده عملیات تعمیرات اساسی این واحدها پس از سه سال کارکرد فعال و مستمر، انجام می شود.

وی افزود: شرکت پالایش نفت اصفهان 22 واحد عملیاتی دارد که تعمیرات اساسی هر یک از این واحدها، بر اساس برنامه زمان بندی، به صورت جداگانه یا همزمان انجام می شود.

ساخت پالایشگاه اصفهان پیش از انقلاب آغاز و پس از انقلاب راه اندازی شد. ظرفیت اولیه این پالایشگاه 200 هزار بشکه در روز است که سال های پس از جنگ ظرفیت آن افزایش یافت و حتی به 400 هزار بشکه در روز نیز رسید.

هم اکنون ظرفیت تثبیت شده پالایشگاه اصفهان، روزانه 375 هزار بشکه نفت خام است و حدود 20 درصد از بنزین مورد نیاز کشور را تامین می کند.