آرشیو شنبه ۱۱ مهر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۱۰
بورس - شرکت ها
۱۱

پیش بینی سود هر سهم «قهکمت» برای سال جدید اعلام شد

گروه بورس- شرکت قند هگمتان پیش بینی درآمد هر سهم خود را برای سال مالی منتهی به پایان شهریور ماه 89 با سرمایه 30میلیارد و 60میلیون ریالی، به طور خالص مبلغ 222ریال اعلام کرد.

به گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، «قهکمت» میزان فروش خود را تا پایان شهریور ماه سال 89، مبلغ 60میلیارد ریال در نظر گرفته که این پیش بینی نسبت به سال قبل با 74درصد کاهش مواجه شده است.

قند هگمتان در سال مالی منتهی به شهریور امسال بر اساس صورت های مالی حسابرسی نشده مبلغ 227میلیارد و 231 میلیون ریال درآمد حاصل از فروش کسب کرده است.

شرکت دلیل این تغییر را عدم جذب چغندر عنوان کرده است. همچنین به دلیل یاد شده، بهای تمام شده کالای فروش رفته نیز در این دوره با 78درصد کاهش به رقم 43میلیارد و 456میلیون ریال رسیده است.

سود عملیاتی و سود پس از کسر مالیات سال 89 «قهکمت» نیز در مقایسه با پیش بینی عملکرد سال مالی قبل به ترتیب 69درصد کاهش و 59درصد کاهش نشان می دهد که شرکت دلیل این تعدیل را کاهش زیان مزارع کشاورزی و کاهش سود سپرده های بانکی و فروش ضایعات عنوان کرده است. بر این اساس پیش بینی سود ناخالص شرکت برای سال مالی 89 با 45درصد کاهش مواجه می شود. شرکت سود ناخالص خود را در سال آینده رقم 16میلیارد و 544 میلیون ریال اعلام کرده است.

همچنین پیش بینی خالص درآمد حاصل از سرمایه گذاری «قهکمت» در سال قبل به رقم دومیلیارد و 200میلیون ریال رسیده است که این رقم شامل مبلغ یک میلیارد و 80میلیون ریال بابت سود سهام بانک اقتصاد نوین و مبلغ یک میلیارد و 120میلیون ریال بابت سود سهام شرکت بیمه نوین است.

از سوی دیگر پیش بینی خالص درآمدهای متفرقه شرکت در سال گذشته معادل دومیلیارد و 938میلیون ریال در نظر گرفته شده است که این رقم معادل 18درصد سود خالص و به ازای هر سهم مبلغ 98ریال است.

همچنین این پیش بینی به طور عمده شامل سود سپرده های بانکی، فروش سموم تاریخ گذشته و فروش لوازم اسقاطی است. شایان ذکر است هیات مدیره قند هگمتان در نظر دارد 85درصد از سود سال مالی 89 را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.