آرشیو شنبه ۱۱ مهر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۱۰
بورس کالا
۱۵

دنیای فلز

توقف تولید محصولات طویل کاستینگ قزاقستان

ایران سینا - کارخانه تولید کننده محصولات طویل قزاقستان تصمیم دارد تولید خود را در ماه اکتبر متوقف کند.

این تصمیم به دلیل مرقون به صرفه نبودن تولید در شرایط کنونی و نیز افزایش قیمت مواد اولیه و کاهش قیمت محصولات نهایی و همچنین نبودن تقاضا در بازار عنوان شده است. به گفته یکی از مدیران این کارخانه در باقیمانده ماه سپتامبر و اکتبر فقط بیلت تجاری جهت صادرات تولید می شود. این کارخانه همچنین تصمیم دارد همانند ماه سپتامبر 90000 تن بیلت صادر کند. قابل ذکر است که در

نه ماه ابتدای سال، شرکت 704000 تن فولاد خام ذوب کرده و 683000 تن محصول تولید کرده است که میزان تولید آن نسبت به مدت مشابه در سال قبل تغییری نداشته است.

افزایش 35دلاری قیمت میلگرد یونیورسال کویت

ایران سینا – شرکت یونیورسال کویت قیمت میلگرد خود را پس از تعطیلات آخر ماه رمضان 35 دلار افزایش داد. هر چند تقاضای خرید در بازار بسیار ضعیف است، اما تولید کنندگان اعتقاد دارند در هفته آینده بازار به حالت سابق باز می گردد.

میلگرد سایز 24-12 میلی متر این شرکت 585 دلار در هر تن، تحویل درب کارخانه عرضه شده است که نسبت به دو هفته گذشته که میلگرد با قیمت 555-550 دلار در هر تن معامله می شد، 35 دلار افزایش یافته است.

کاهش قیمت صادراتی محصولات طویل برزیل

ایران سینا – برزیل قیمت محصولات طویل خود را که به دلیل کاهش قیمت این محصولات توسط تولیدکنندگان چینی در بازار جهانی با عدم تقاضا مواجه شده بود، کاهش داد.

با این حال هنوز تقاضای صادرات محصولات طویل کشور برزیل با رکود مواجه شده است. قابل ذکر است در دو هفته اخیر با کاهش های پی در پی قیمت توسط تولید کنندگان چینی، قیمت میلگرد و سیم مفتول این کشور هم با کاهشی 20 دلاری به 510-500 دلار در هر تن، فوب رسیده است. به گزارش متال اکسپرت، قیمت میلگرد برزیل با قیمت 580-560 دلار در هر تن (حدود 70-60 دلار بالاتر از قیمت فعلی) در چند هفته قبل در شمال آفریقا معامله شده است.