آرشیو یکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۸۸، شماره ۲۰۶۸
صفحه آخر
۱۲

پیدا و پنهان

صفار به جای اطلاعات به سپاه رفت: گفته می شود محمدحسین صفار هرندی از چندی پیش در دفتری نزدیک دفتر سردار جعفری مستقر شده و در ساعات کاری در آنجا حاضر می شود. در حالی که برخی هواداران صفار شایعاتی را درباره سپردن مدیریت روزنامه اطلاعات به وی منتشر می کردند به گزارش سایت پرچم صفار هرندی به عنوان مشاور فرمانده کل سپاه منصوب شده است. گفتنی است وی عضو رسمی سپاه پاسداران است و تا سال 1372 به طور تمام وقت در این نهاد مشغول کار بود و سپس به صورت مامور به کیهان رفت.

ممنوع الخروجی چهار فعال حقوقی و مطبوعاتی: گذرنامه های بدرالسادات مفیدی، فرزانه روستایی، زهرا ابراهیمی و عبدالفتاح سلطانی در روزهای گذشته ضبط و از خروج آنها از کشور ممانعت شده است. سلطانی قصد پرواز به آلمان برای دریافت جایزه حقوق بشر نورنبرگ را داشت که ممنوع الخروج شد. همچنین مفیدی، روستایی و ابراهیمی سه روزنامه نگار باسابقه هم جداگانه عازم سفر به خارج از کشور بودند که گذرنامه آنها ضبط و از آنها خواسته شد به معاونت امنیت دادگاه انقلاب مراجعه کنند.

شروط ابقای ضرغامی: در خبرها آمده است اخیرا نمایندگانی از سوی دولت جلسات متعددی با ضرغامی داشته اند. به گزارش عصر ایران، در این ملاقات ها از ضرغامی خواسته شده متعهد شود تغییراتی در روزنامه جام جم و برخی معاونت های صدا و سیما انجام دهد. همچنین لیستی از ده ها پرسنل و مدیران میانی به رئیس صدا و سیما ارائه و خواسته شده در دور جدید ریاست احتمالی خود آنها را به کار نگیرد. در ازای این شروط آنها وعده داده اند برای ابقای ضرغامی رایزنی کنند.

فک پلمب دفتر احیای آثار شهید بهشتی: دفتر «شورای احیای آثار شهید بهشتی» روز چهارشنبه هشتم مهرماه فک پلمب شد. به گزارش «پارلمان نیوز»، این دفتر در جریان حوادث پس از اعلام نتایج انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری اواسط شهریور ماه به حکم دادستانی عمومی و انقلاب تهران پلمب شده بود. علیرضا بهشتی که مسوولیت شورای احیای آثار شهید بهشتی را بر عهده دارد نیز هنگام پلمب دفتر این شورا بازداشت شده بود که سرانجام پس از چهار روز بازداشت با تامین قرار وثیقه 200 میلیون تومانی آزاد شد.