آرشیو شنبه ۲۵ مهر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۸۷
شهرستان ها
۱۱

قطع درختان و ناپدید شدن قبور اموات!

این زمین صاف و خاکی و خشکی که در عکس مشاهده می فرمائید، تا همین چندی پیش مزار بسیاری از عزیزان در گذشته و به رحمت حق پیوسته شهروندان همدانی بود.

این محوطه به عنوان گورستان قدیمی شهر پوشیده از انواع درختانی بود که فضای سرسبزی را در نقطه مذکور به وجود آورده و بر تلطیف فضا می افزود که ناگهان با ماشین آلات و تجهیزات فنی شهرداری محترم به این شکل مرتب و منظم بدون پستی و بلندی درآمده و مقابر درگذشتگان عزیز قدیمی همراه با انبوه درختان ناپدید شده است.

حال در اینجا ذکر دو نکته لازم به نظر می رسد اول اینکه: بسیاری از شهروندان وقتی این روزها جهت زیارت قبور درگذشتگان قدیمی و پدران و مادران و پدربزرگ ها و مادربزرگ ها و سایر اقوام خود به محوطه مذکور مراجعه می کنند، با تعجب شاهد ناپدید شدن قبور عزیزانشان هستند و دریغ از یک اطلاعیه که به بستگان و خویشان اموات اعلام می شود که دیگر اثری از قبور مردگان شما نخواهد بود و در صورت تمایل می توانید بقایای اجساد آنها را به باغ بهشت منتقل کنید.

اما نکته دوم و مهم تر، قطع درختان و تخریب فضای سبز گورستان قدیمی است که به بهانه ساخت پارکینگ در قالب پروژه «یادمان عین القضات» انجام شده است.

در صورتی که در همان مکان و فضای مناسب دیگری دکه های میوه فروشی شهرداری جهت احداث پارکینگ وجود دارد.

البته اهمیت فعالیت های عمرانی در راستای آبادانی شهر و رفاه حال شهروندان بر هیچ فردی پوشیده نیست، اما به این بهانه از بین بردن درختان قدیمی و سرسبز و تخریب حتی قطعه کوچکی از فضای سبز این روزها به عنوان نفس گاه حیاتی برای شهرهای بزرگ محسوب می شود عمل مناسب و صحیحی به نظر نمی رسد و حتی اگر با استفاده از مجوزهای قانونی نیز انجام شده باشد باز هم عملی انتقادآمیز و غیر قابل اغماض است و در هر حال مسئولان ذی ربط باید پاسخگوی آن باشند.

همدان - خبرنگار کیهان