آرشیو شنبه ۲۵ مهر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۸۷
اخبار
۲
خبر ویژه

اپوزیسیون چند راسی و دردسر از اینجا رانده ها و از آنجا مانده ها

در حالی که برخی افراطیون مدعی اصلاح طلبی «بحران در راس» مجموعه ائتلافی با اپوزیسیون را با تعابیری نظیر رهبری شبکه ای، ریاست افقی! و... توجیه می کنند، رئیس گروهک نهضت آزادی نسبت به این آشفتگی هشدار داد. یزدی در مصاحبه با سایت وابسته به جوانان کارگزاران گفت: ما نیازمند رهبری منسجم هستیم همچنان که فقدان آن باعث شکست های اصلاح طلبان تاکنون شده است.

ابراهیم یزدی افزود: آقای خاتمی نخواست یا نتوانست این نقش را برعهده بگیرد. در انتخابات سال 84 هم چند شرط برای حمایت از آقای معین پیشنهاد دادیم. یکی از آنها تشکیل جبهه فراگیر از اصلاح طلبان بود. آقای معین پذیرفتند اما متاسفانه برخی گروه های اصلاح طلب نپذیرفتند و پروژه با وجود آن که دو سال روی منشور آن کار شد اما اجرایی نشد. هنوز هم مسئله سر جای خود باقی است.

وی با بیان این که «استراتژی ها باید براساس نیازها تنظیم شود و چگونگی اعمال آنها برعهده رهبری جنبش است» تاکید کرد که با این وضع نمی شود به نظام فشار آورد و مذاکره کرد.

به خاطر رسوایی بیش از حد برخی شعارهای ضد انقلابی سرداده شده در تجمع حاشیه راهپیمایی روز قدس، یزدی مجبور شد در این مصاحبه تاکید کند «برخی از این شعارها سرچشمه اش در جای دیگری و خارج از رهبری جنبش اصلاح طلبی بود. بنابراین حرکت های اجتماعی]!؟[منتظر ما نمی شوند و مسیر خود را طی می کنند». وی البته به منشا آمریکایی و اسرائیلی آن شعارها اشاره ای نکرد اما صرف نظر از این سکوت قابل فهم! آقای یزدی، مسئله اساسی برای هدایت جریان فتنه این است که طراحان اصلی این جریان به امثال کروبی و موسوی و خاتمی، صرفا به چشم یک نردبان یا پل عبور نگاه می کنند و طیف های اصلی ضد انقلاب هرگز امثال آنها را به عنوان راس قبول نخواهند کرد.

مسئله «راس» طی چند ماه گذشته تبدیل به معضلی هم برای جبهه اصلی ضد انقلاب و هم برخی عناصر داخلی بریده از انقلاب و خط امام شده است. مسئله طیف دوم از آن جهت بغرنج تر است که با عملکرد خود بدگمانی و انزجار طرفداران اسلام و انقلاب را برانگیخته اند و نمی توانند روی آنها حساب کنند بنابراین- در صورت بازنگشتن از انحراف- باید سراغ ضد انقلاب بروند در حالی که گروهک های ضد انقلاب به دیده سرزنش و تحقیر به این عناصر پشیمان و انیمان می نگرند.