آرشیو شنبه ۲۵ مهر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۸۷
اقتصادی
۴

تکذیب توزیع چای رایگان بین مردم

رئیس سازمان چای شمال کشور درباره شایعاتی در خصوص توزیع چای های سنواتی به طور رایگان در بین مردم اظهار داشت: سال قبل قرار شد اگر هیئت دولت در خصوص سبد خانوار اقدامی کرد چای نیز به این سبد اضافه شود که امسال هیچ سبد خانواری تاکنون در بین مردم توزیع نشده است.

حمید نصری در گفت وگو با مهر در ادامه با اعلام این که حدود 170 هزار تن چای در انبارها باقی مانده است، گفت: هنوز هیچ خبری منوط بر فاسد شدن و یا عدم این موضوع اعلام نشده است که این انبارها در حال حاضر زیرنظر بانک ملی و هیئت تصفیه سازمان چای قرار دارد.

نصری در ادامه تصریح کرد: با هماهنگی وزارت بهداشت بزودی آزمایشات لازم بر روی این چای ها اقدام می گیرد، این در حالی است که پیش از این اتحادیه چایکاران اعلام کرده بود که 170 هزار تن چای فاسد بین مردم توزیع شد، یا اینکه کارخانه چای تبدیل به آغل شده، حرف من این است که اگر قرار است کسی از توزیع چای ناسالم صحبت کند سازمان استاندارد و یا مجموعه وزارت بهداشت است نه اتحادیه چایکاران.

رئیس سازمان چای شمال کشور در مورد واردات قلمه های چای و انتقاد اتحادیه چایکاران نسبت به این امر و لزوم حفظ قرنطینه وارداتی اظهار داشت: واردات قلمه که توسط تبعه تانزانیایی متقاضی کارخانه چای لاهیجان انجام خواهد شد، با نظارت مدیریت حفظ نباتات استان گیلان، مرکز تحقیقات چای کشور و رئیس سازمان چای شمال کشور در شرایط قرنطینه انجام خواهد شد و تاکنون نیز هیچ وارداتی صورت نگرفته است.

وی درباره آخرین چین برگ سبز (5 آبان) گفت: میزان خرید برگ سبز چای پیش بینی می شود به 180 هزار تن برسد.

نصری در مورد تبدیل بزرگترین کارخانه چای رشت (مطهری) به آغل گوسفندان که این روزها خبر آن از سوی برخی سایت ها اعلام شده است: گفت: این کارخانه در اختیار هیئت تصفیه سازمان چای منحله است که تمام اموال آن سازمان در حال تصفیه است و کارخانه چای نیز تعطیل بوده و کار نمی کند و چنین مطلبی صحت ندارد، چرا که در منطقه ای که دارای حفاظت می باشد چنین امری دور از واقعیت است.

این کارخانه از سال 83 (زمان انحلال سازمان چای) تعطیل شده و علاوه بر آن 3 کارخانه لاهیجان، سفیدرود رشت و تنکابن نیز در اختیار هیئت تصفیه سازمان چای سابق است.