آرشیو شنبه ۲۵ مهر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۸۷
اخبار
۳

در گلزار وادی رحمت تبریز پیکر پدر سکه شناسی کشور به خاک سپرده شد

پیکر پدر سکه شناسی کشور روز پنج شنبه طی مراسمی از محل مقبره الشعرای تبریز تشییع و در قطعه هنرمندان گلزار وادی رحمت این شهر به خاک سپرده شد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در آیین تشییع سیدجمال ترابی طباطبایی با اشاره به ویژگی های شخصیتی وی گفت: برخی انسانها شعاع نورانیت بالایی دارند و علاوه بر زمان حیات پس از رحلت نیز تلالو آفرین بوده و جامعه را از خدمات خود بهره مند می کنند.

احمد احمدی منش با اشاره به اهمیت و نقش فعالیت های این استاد اظهار داشت: خدمات وی در عرصه های مختلف بی نظیر بوده و در آینده بر ارزش آن افزوده خواهد شد.

وی گفت: زندگی این محقق با تکاپوی جسم و روح همراه بوده و به عنوان فردی پویا، دانشمند و در عین حال متواضع الگوی مناسبی برای جوانان می باشد.

شهردار تبریز هم در این آیین از موسس موزه آذربایجان به عنوان پیشگام فرهنگی شهر یاد کرد و گفت: مفاخر فرهنگی و هنری حق بر گردن مردم دارند.

علیرضا نوین با اشاره به معدود بودن سکه شناسان کشور افزود: این سکه شناس فقید با تکیه بر اعتقادات اسلامی و اراده ای بی مانند به رغم مشکلات جسمی و کهولت سن تا اواخر عمر به امر آموزش و تعلیم علاقمندان به این حرفه اهتمام داشت.