آرشیو شنبه ۲ آبان ۱۳۸۸، شماره ۶۸۳۳
سیاسی
۲

حدیث نفس

دکتر سید مرتضی نبوی

ای نفس تو متهم به محافظه کاری هستی، قبول کن که وقتی به چیزی عادت می کنی، حاضر نیستی به هیچ قیمت دست از آن برداری. مثلااگر چهار سال وکیل یا وزیر یا رئیس جمهور شدی، فکر می کنی باید تا ابد تو سرکار باشی، اگر وزارت نشد، وکالت، اگر نشد، شهردار، اگر نشد مدیرعامل، بالاخره انگار سمت ها پشت قباله تو نوشته شده است.

خوب، مردم چه گناهی کرده اند که باید همیشه قیافه جناب عالی را به طور تکراری در پست های بالاببینند. بابا چند نسل عوض شده، هرگلی به سر مردم زده ای بس است. آسیاب هم به نوبت است. نسل های جدید هم دل دارند، عرضه هم دارند، انرژی و ابتکار و نوآوری آنها هم از تو بیشتر است. می گویی نه، امتحان کن، بیا کنار و ببین چه بهتر از تو کار می کنند. تعهد و تخصص شان هم از تو بهتراست.

تو هم، می توانی در کارهای کیفی تر و البته بدون سر و صدا خدمات ارزنده تری به مردم داشته باشی و تجربه ات را در اختیار نسل های جدید قرار دهی.البته آن وقتی که جوان بودی، برعکس، آن قدر دماغت باد داشت که می گفتی، من تحول گرا هستم و همه چیز را باید خودم امتحان کنم، من نیاز به تجربه و مشورت احدی ندارم آن موقع با ندانم کاری وعدم استفاده از دانش و تجربه دیگران ضربه زدی، حالاهم با محافظه کاری می خواهی جلوی پیشرفت را بگیری!