آرشیو یکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۸۸، شماره ۲۶۹۹
سلامت
۵

فروش ارزان «آنژی پارس» به مناسبت روز جهانی دیابت

گروه سلامت: مجری طرح آنژی پارس در آستانه روز جهانی دیابت از فروش داروی «آنژی پارس»، موثر در درمان زخم پای دیابتی، بدون لحاظ هیچ گونه سود، از 21 تا 25 ماه جاری خبر داد.

معتمدی به مناسبت روز جهانی دیابت (23 آبان ماه) در جمع خبرنگاران افزود: بیماران زخم پای دیابتی می توانند امروز از طریق مرکز ثبت و رجیستری بیماران زخم پای دیابتی در شرکت سازنده این دارو و با شماره تلفن 88079990 به منظور ثبت نام و ارسال مدارک پزشکی، برای دریافت این دارو در روزهای اعلام شده اقدام کنند.وی افزود: با حذف سود 3 زنجیره شرکت سازنده داروی آنژی پارس، شرکت پخش و داروخانه، این دارو با قیمت 180 هزار تومان به بیماران زخم پای دیابتی که شرایط استفاده از آن را داشته باشند، ارائه می شود. این در حالی است که آنژی پارس در حال حاضر با قیمت 257 هزار تومان در داروخانه ها به فروش می رسد.

دکتر معتمدی با بیان این که سالانه بین 10 تا 12 هزار بیمار زخم پای دیابتی به دلیل قیمت بالای آنژی پارس نمی توانند از این دارو استفاده کنند، در توضیح هدف از این کاهش قیمت، ادامه داد: بر اساس گزارش پزشکان، متخصصان و... تعداد زیادی از بیماران با امید به کاهش قیمت این دارو، برای خرید آن اقدام نکرده اند و همین امر سبب شده به مراحل غیرقابل بازگشت زخم پای دیابتی برسند. به این منظور لازم است به نوعی با اقدامات درمانی مناسب بیماران حاد از چرخه درمان حذف شوند و با درمان بیماران دارای زخم های کوچک و قابل کنترل، به سمت پیشگیری حرکت کرد.دکتر معتمدی افزود: از طرف دیگر برای مسوولان وزارت رفاه مشخص می شود کاهش قیمت حدود 70 هزار تومان تا چه میزان در جذب بیماران برای خرید و استفاده از آنژی پارس موثر خواهد بود. پیش بینی می شود که با این کاهش قیمت حدود 2 تا 3 هزار بیمار زخم پای دیابتی برای دریافت دارو در روزهای اعلام شده، ثبت نام کنند.