آرشیو یکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۸۸، شماره ۲۶۹۹
جهان
۶

کوتاه از جهان

عزم پاکستان برای جنگ با افراطی گری

جام جم آنلاین: آصف علی زرداری، رئیس جمهوری پاکستان اعلام کرد حملات در مناطق قبایلی نشین تا زمان نابودی کامل شبه نظامیان ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، زرداری در بیانیه ای تصریح کرد دولتش مصمم به مبارزه با افراطی ها و نابودی آنها به عنوان خطری برای امنیت کشور است.

او در دیدار با مقامات ارشد حزب حاکم مردم پاکستان (PPP) نابودی افراطی ها را تنها راه برقراری نظم و امنیت در پاکستان توصیف کرد.

تنش میان تل آویو - مادرید

جام جم آنلاین: ایهود باراک، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به دلیل بروز تنش در روابط اسپانیا و این رژیم سفرش به مادرید، پایتخت این کشور را لغو کرد.

به گزارش روزنامه صهیونیستی هاآرتص، منابع دیپلماتیک اسپانیا و رژیم صهیونیستی لغو سفر روزهای 4 و 5 نوامبر (13 و 14 آبان) را تایید کردند.رژیم صهیونیستی مدتی قبل مخفیانه از دولت ایتالیا خواسته بود مسوولیت نیروهای پاسدارصلح سازمان ملل در جنوب لبنان(یونیفل) را به اسپانیا تفویض نکند که این مساله عامل بروز مشکل بین دو طرف شد.

سارکوزی و معاهده لیسبون

جام جم آنلاین: نیکلاسارکوزی، رئیس جمهوری فرانسه روز گذشته ابراز اطمینان کرد معاهده لیسبون بی شک تا اول دسامبر 2009 میلادی (10 آذر) اجرایی می شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سارکوزی روز جمعه پس از پایان نشست شورای اروپا در بروکسل، پایتخت بلژیک گفت: همه چیز برای اجرای معاهده مهیا است.

وی افزود: با توافق جمهوری چک آخرین مانع اجرای معاهده لیسبون نیز از میان برداشته شد و این معاهده اکنون قابلیت اجرایی شدن را دارد.

دیدار مرکل با اوباما

جام جم آنلاین: آنگلامرکل، صدراعظم آلمان در سفر به آمریکا علاوه بر دیدار با باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در کنگره این کشور نیز سخنرانی می کند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، قرار است مرکل سه شنبه در واشنگتن، پایتخت ایالات متحده با اوباما دیدار کرده و سپس در کنگره حضور یابد.

مرکل دومین رهبر آلمان است که در کنگره آمریکا به ایراد نطق می پردازد. پیش از او کنراد آدناور، سلفش در سال 1957 در کنگره سخنرانی کرده بود.