آرشیو یکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۸۸، شماره ۲۶۹۹
اقتصادی
۴

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری:ایمنی پروازها مهم تر از تاخیر است

گروه اقتصاد: رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اعلام این که فعلابرنامه ای برای افزایش قیمت بلیت هواپیما نداریم، گفت: به منظور مقابله با شیوع آنفلوآنزای نوعA، فرم های غربالگری برای مسافران خارج از کشور که قصد ورود به کشور را دارند، تهیه شده است.

به گزارش مهر، رضا نخجوانی در جمع خبرنگاران گفت: شاه بیت فعالیت های سازمان هواپیمایی به عنوان یک سازمان حاکمیتی و نظارتی، نظارت بر اجرای دقیق مقررات برای حفظ ایمنی پروازهاست.

معاون وزیر راه و ترابری حوزه فعالیت های سازمان هواپیمایی کشوری را نظارت های از پیش تعیین شده و تعیین نشده اعلام کرد و گفت: در صورت مشاهده تخلف با مسوولان در چهارچوب مقررات برخورد و یا حتی در مواردی اجازه فعالیت آنها لغو خواهد شد. رئیس سازمان هواپیمایی با تاکید بر این که شرکت های هواپیمایی را در بسیاری مواقع نمی توان تحت فشار قرار داد، گفت: با توجه به فصل سرما و تاخیر یا ابطال برخی پروازها، مساله مهم برای سازمان هواپیمایی کشوری بحث ایمنی در پروازهاست. وی ادامه داد: در صورتی که هریک از شرکت های هواپیمایی برای رساندن مسافران سر وقت مقرر شده، بخواهند ایمنی را زیر پا بگذارند، با آنها برخورد و یا حتی اجازه فعالیت آنها لغو خواهد شد.

نخجوانی خاطرنشان کرد: مسافران مطمئن باشند سازمان هواپیمایی به هیچ هواپیمایی بدون داشتن شرایط ایمنی اجازه پرواز نخواهد داد و اگر به خاطر نقص فنی پروازی ابطال شود، مبتنی بر اجرای مسوولیت این سازمان است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان این که بیش از 90 درصد فرود هواپیماها در کشور نرمال هستند، اعلام کرد: در بیش از 99 درصد فرودهای اضطراری هیچ مشکلی برای هواپیما ایجاد نمی شود. نخجوانی با اشاره به این که تمام کادر پروازی برای روبرو شدن با مواقع اضطراری آموزش کامل دیده اند، تصریح کرد: فرود اضطراری شرایط خاصی دارد.