آرشیو یکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۸۸، شماره ۲۶۹۹
ورزشی
۱۸

سومین دوره بازی های داخل سالن آسیا - ویتنام

لیلارجبی؛ نخستین طلایی ایران

گروه ورزش: لیلارجبی، ملی پوش پرتاب وزنه ایران نخستین مدال طلای کاروان ورزش ایران در سومین دوره بازی های داخل سالن آسیا در ویتنام را کسب کرد.

سومین دوره بازی های سالنی آسیا در شرایطی به صورت رسمی از روز گذشته آغاز شد که در مراسم افتتاحیه و رژه تیم های شرکت کننده، سجاد مرادی ملی پوش دوومیدانی کشورمان در مواد 1500 و 800 متر، پرچمدار کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران در ورزشگاه «مای دینه» شهر هانوی بود.

در روز نخست این بازی ها در شهر هانوی ویتنام و در پیکارهای دوومیدانی، لیلارجبی در ماده پرتاب وزنه با پرتابی به طول 17 متر و 7 سانتی متر بالاتر از شرکت کننده تایلندی به مدال طلادست یافت.

در این روز راضیه روستایی در رشته «ووینام» که یک رشته رزمی محلی ویتنام است موفق به یک مدال برنز شد تا باتوجه به مدال برنز تیم ایران در کاتای چهار نفره این رشته، کاروان ورزش ایران در پایان روز نخست با سه مدال پس از تیم میزبان در در رده دوم جدول رده بندی قرار بگیرد.

روز نخست بازی ها برای بانوان ورزشکار ایران موفقیت آمیز بود؛ به طوری که در رقابت های فوتسال بانوان، تیم ملی ایران در نخستین گام موفق شد با نتیجه 6 بر یک مقابل ازبکستان به برتری قاطع دست یابد تا با توجه به شکست ازبک ها در مصاف با ژاپن، تیم های ایران و ژاپن صعود خود را به مرحله بعدی قطعی کرده و فردا برای سرگروهی رو در روی هم قرار بگیرند.البته در رقابت های دو 1500 متر لیلاابراهیمی با وجود این که موفق شد با 4 دقیقه و 25 ثانیه به میزان 11 ثانیه رکورد ایران را ترقی دهد، اما به عنوانی بهتر از چهارمی نرسید.

در ادامه این مسابقات، فردا مصطفی دلیریان در وزن 60 کیلوگرم کوراش در شرایطی پیکارهای خود را آغاز می کند که حریفان ژاپن، قزاقستان، ازبکستان، سوریه و چین تایپه را حریفان اصلی خود برای کسب مدال طلامی داند. ضمن این که در پیکارهای این رشته روز سه شنبه اکرم خانی اسدآباد در وزن 57 کیلوگرم و روز چهارشنبه حسین قمی در وزن 90، محمد جمالی در وزن 81 و خانم تکتم بیدل در وزن 63 کیلوگرم روی تاتامی می روند.

تیم ملی کبدی هم حریفان خود را شناخت و در دور مقدماتی باید با تایلند، کره جنوبی و سریلانکا پیکار کند.