آرشیو پنجشنبه ۱۴ آبان ۱۳۸۸، شماره ۱۹۵۰۴
اخبار کشور
۳

معاون سازمان بازرسی کل کشور: عملکرد سازمان میراث فرهنگی رضایت بخش نیست

معاون سازمان بازرسی کل کشور عملکرد میراث فرهنگی کشور در حوزه های مختلف کاری را چندان رضایت بخش ندانست و گفت: میراث فرهنگی در زمینه های مختلف ضعف دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری مهر در شیراز غلامحسین بلندیان شامگاه سه شنبه در نشستی خبری در شیراز افزود: وظیفه اصلی میراث فرهنگی حفظ، حراست و مرمت آثار تاریخی است و میراثی در ایران وجود دارد که نظیر آن را نمی توان در هیچ کجای دنیا دید.

وی اضافه کرد: سازمان میراث فرهنگی این قابلیت را دارد که امکان بازدید داخلی و خارجی از آثار تاریخی کشور را فراهم کند که برای انجام این کار احتیاج به تبلیغات جهانی و منطقه ای وجود دارد اما میراث فرهنگی در این زمینه ها نتوانسته مثبت عمل کند.

در ادامه نشست خبری معاون سازمان بازرسی کل کشور به مسئله دوشغله ها اشاره کرد و گفت: دو شغله بودن طبق قانون اساسی تخلف محسوب می شود و سازمان بازرسی نیز در راستای انجام وظایف خود پیگیر این موضوع بوده و در این رابطه 200 پرونده نیز تشکیل شده است.

بلندیان اضافه کرد: از این 200 پرونده 150 دوشغله از یک سمت خود استعفا داده اند اما همچنان این موضوع در دستور کار سازمان بازرسی است و تا زمانی که این موضوع به طور کامل حل نشود مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

معاون سازمان بازرسی کل کشور در ادامه سخنان خود با اشاره به مشکلات استان فارس، مهمترین این مشکلات را عدم بازپرداخت مطالبات بانک ها برشمرد و گفت: تا پایان سال گذشته 430 میلیارد تومان در استان فارس معوقه بانکی وجود داشته و در خصوص این معوقات پرونده هایی تشکیل شده که در حال رسیدگی هستند.