آرشیو یکشنبه ۱ آذر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۵۱
مسکن و عمران
۷
خبر

برای تخلفات ساختمانی

حریم تهران ناامن می شود

مدیرکل حریم شهرداری تهران از اعلام اسامی متخلفان حقیقی و حقوقی حریم پایتخت بدون اغماض خبر داد و گفت: از این پس به شدت با متخلفان برخورد شده و اسامی آنها اعلام می شود.

سیدصباح الدین متقی در توضیح این خبر افزود: به منظور حراست و نظارت بر محدوده حریم تهران تهیه طرح جامع «حریم» در دست انجام است.

متقی خط حریم را کمربند ایمنی شهر تهران و به عنوان مرکز پشتیبانی تفرجگاهی مردم داخل شهر کشور عنوان کرد که در گام نخست آن خط بیرونی حریم مشخص و به دقت مشخص شده است. این مقام مسوول با تاکید بر برخورد قاطع شهرداری با متخلفان ساخت و ساز غیرمجاز در حریم شهر تهران افزود: با هماهنگی های به عمل آمده با قوه قضاییه و نیروی انتظامی از این پس با تمامی متخلفان حقیقی و حقوقی که در حریم اقدام به ساخت وساز کرده یا پیش از این ساختمانی را در آن ساخته باشند، به شدت برخورد کرده و ساختمان های مذکور تخریب می شوند.

مدیرکل حریم در این خصوص گفت: در صورت مشاهده هرگونه ساخت وساز غیرمجاز در حریم به ویژه درشمال و شرق تهران بایست پروانه ساختمان باطل شده و همچنین در شرایطی که ساختمان مورد نظر فاقد «پروانه» باشد بی درنگ تخریب می شود. متقی بیان داشت: لیست تمامی اشخاص و ارگان ها و سازمان های دولتی و خصوصی متخلف در این خصوص بدون توجه به عنوان و جایگاه آنها در آینده ای نزدیک اعلام می شود.