آرشیو یکشنبه ۱ آذر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۵۱
خودرو
۱۶

جهان خودرو

مالیات های کلان خرید خودرو در آمریکا

طبق گزارش جدید اتحادیه صنعت خودروسازی آمریکا از ابتدای سال 2011 میلادی هر یک از خریداران خودروهای تولیدی جنرال موتورز 12هزار و 200دلار و خریداران خودروهای کرایسلر نیز به ازای خرید هر خودرو تولیدی کرایسلر هفت هزار و 600دلار مالیات پرداخت خواهند کرد.

این اتحادیه اعلام کرد این مالیات ها به دولت کمک می کند تا کسری بودجه خود را به تدریج جبران کند و از مشکلات احتمالی ناشی از این کسری بکاهد.

حال سوال این جاست که پرداخت این مبالغ کلان مالیات برای خرید هر خودرو آسیبی به بازار خودرو آمریکا وارد نخواهد کرد؟ دولت آمریکا اعلام کرده این مالیات های کلان در ازای میلیاردها دلاری که به خودروسازی کمک شده بود دریافت می شود.

بازسازی صنعت خودرو آفریقای جنوبی

صنعت خودروسازی کشور آفریقای جنوبی که در اثر بحران اقتصادی دنیا آسیب بسیاری متحمل شده بود در حال بازسازی است.

به گزارش رویترز، این صنعت که یکی از کلیدی ترین صنایع کشور آفریقای جنوبی است به کمک میلیاردها دلاری که دولت به آن تزریق کرد از رکود خارج شده است و با ارائه مدل های جدید و با کیفیت توانست جان تازه ای به بازار این کشور ببخشد.

در یک سال گذشته صادرات تولیدات این کشور به دنیا تقلیل یافت، ولی پیش بینی می شود از ابتدای سال 2010 میلادی صادرات خودروهای آفریقای جنوبی به دیگر کشورهای آفریقایی با نرخ 5درصد رشد کند.

وی گفت: انتظار می رود صنعت خودرو این کشور از سال 2011 میلادی دوباره سود اقتصادی را تجربه کند و در سال 2010 میلادی نیز زیان دهی این کشور 60درصد نسبت به سال جاری تقلیل یابد.

پیش بینی رشد فروش در آمریکا

رییس اتحادیه خودرو آمریکا پیش بینی کرد مجموع خودرو فروخته شده در آمریکا از ابتدای سال تا انتهای نوامبر سال 2009 میلادی از مرز 11میلیون دستگاه خواهد گذشت.

این مرکز که پیش از این اعلام کرده بود در سال جاری حداکثر ده میلیون دستگاه خودرو در آمریکا فروخته خواهد شد، تاکید کرد: رشد فروش خودرو در آمریکا طی 4 ماه گذشته سبب شد تا پیش بینی گذشته ما نادرست باشد.

وی گفت: ما انتظار نداشتیم طرح های دولتی و صنعتی به این زودی نتیجه بدهد، ولی خوشبختانه بازار با سرعتی بیشتر از انتظارها و برآوردها رشد می کند و احتمالاتا انتهای سال جاری بیش از 5/11میلیون دستگاه خودرو در آمریکا فروخته می شود.