آرشیو یکشنبه ۱ آذر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۵۱
استان ها
۲۴

آخرین آمارها از آنفلوآنزای نوع آ در خوزستان

40 مورد مبتلا، 3 مورد فوت

کیوانه گرجی

اهواز –: رییس مرکز بهداشت استان خوزستان گفت: از 40 نفر مبتلابه آنفلوآنزا نوع آ در خوزستان، سه مورد منجر به فوت شده است.

عبدالرسول نیکخوی در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب افزود: بین 10 تا 30 درصد افرادی که علائمی شبیه به آنفلوآنزا داشته و به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کرده اند، نیاز به مراقبت های ویژه دارند و از 930 مورد مراجعه کننده تنها 40 مورد، مبتلابه آنفلوآنزا نوع آ تشخیص داده شدند.

وی با بیان این که یکی از برنامه های در دست اجرا برای آنفلوآنزا نوع آ در خوزستان حساس کردن مردم و مسوولان در زمینه مراقبت و پیشگیری بوده است، گفت: پس از وقوع پاندمی در سطح دنیا، برنامه های آموزشی از طرف مرکز بهداشت استان در شکل گسترده ای برنامه ریزی شد که برگزاری کلاس های آموزشی فنی و تخصصی برای پزشکان و پیراپزشکان به خصوص متخصصان اطفال و بیماری های داخلی و عفونی و همچنین برگزاری نشست هایی با مسوولان و مدیران آموزش و پرورش و نیز انجمن اولیا و مربیان از آن جمله است.

وی با اشاره به موج های شیوع این بیماری گفت: موج اول این بیماری در فروردین ماه سال جاری بود که در تمام دنیا اتفاق افتاد. هم اکنون در موج دوم شیوع این بیماری هستیم و بازگشت حجاج به کشور موج سوم را ایجاد خواهد کرد.

رییس مرکز بهداشت استان خوزستان در ادامه گفت: در حال حاضر در فاز 6 پاندمی یا عالم گیری این بیماری هستیم که در این فاز معمولاانتقال از انسان به انسان صورت می گیرد. پیش بینی می شود این انتقال حدود 2 سال طول بکشد و طی این مدت 2 میلیارد نفر در جهان به این بیماری مبتلاشوند.