آرشیو دوشنبه ۹ آذر ۱۳۸۸، شماره ۶۸۶۴
سیاسی
۲

آیت الله نوری همدانی:ولایتمداری در راس همه امور است

یکی از مراجع تقلید قم گفت: اصل ولایتمداری در جامعه همواره در راس همه امور قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت الله حسین نوری همدانی دیروز در دیدار با فرماندهان و مدیران نیروهای هوافضا و نیروی دریایی سراسر کشور با تبریک فرا رسیدن هفته ولایت با بیان اینکه انسان باید همواره به جهان آخرت و روز قیامت توجه کند، افزود: انقلاب اسلامی براساس ایمان مردم به وجود آمد و این انقلاب با تلاش های امام خمینی(ره) و مردم بارور شد و به ثمر نشست.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران با انقلاب کشورهای دیگر قابل مقایسه نیست، گفت: انقلاب اسلامی ایران برآمده از ایمان و اعتقاد مردم به یگانگی خداوند و رهبری امام خمینی(ره) بود و به همین دلیل به ثمر رسید. استاد حوزه علمیه قم گفت: مردم به سبب ایمان خود در برابر قدرت های استکباری جهان ایستادگی می کنند و در مقابل تجاوزهای آنان ایستاده و اجازه نفوذ و دست درازی به آنان نمی دهند. آیت الله نوری همدانی یادآور شد: امروزه شناخت ولایت اهمیت زیادی نسبت به گذشته پیدا کرده و دشمنان با شناسایی و تشخیص اهمیت این مسئله سعی در توطئه چینی در این زمینه دارند. وی با اشاره به تصمیمات جدید آژانس افزود: این مسئله برای همیشه مشخص است که دشمنان ایران هیچ گاه خیرخواه و دلسوز ملت ایران نیستند و همواره در راستای مخالفت و ضد ملت و کشور فعالیت می کنند. این مرجع تقلید کسب موفقیت های مختلف و متعدد جوانان ایرانی را گامی در راستای مخالفت با نقشه های شوم دشمنان عنوان کرد.

آیت الله نوری همدانی همچنین در دیدار اعضای خانواده و ستاد بزرگداشت آیت الله شهید مفتح، مقام علمی ایشان را ستوده و گفت: شهید مفتح از اوایل طلبگی در دروس حوزه بسیار موفق بود و همزمان با تحصیل به تدریس دروس حوزه نیز می پرداخت.وی یکی از کارهای بزرگ شهید مفتح را مطرح ساختن وحدت حوزه و دانشگاه عنوان کرد و گفت: متاسفانه علی رغم تلاش های صورت گرفته این امر به خوبی محقق نشده است و تلاش بیش از پیش حوزویان و دانشگاهیان را می طلبد.