آرشیو دوشنبه ۹ آذر ۱۳۸۸، شماره ۶۸۶۴
اقتصادی
۴

رئیس سازمان خصوصی سازی:63 هزار میلیارد تومان از سال84 تاکنون واگذار شده است

بخش اقتصادی:رئیس سازمان خصوصی سازی دیروزدرجمع خبرنگاران اعلام کرد:275 شرکت دولتی به ارزش63 هزار میلیارد تومان از سال1384 تاکنون واگذار شده است و واگذاری44 شرکت در مطبوعات آگهی شده است. غلامرضا حیدری کرد زنگنه افزود: از واگذاری های انجام شده (از سال1384)، 20 هزار و605 میلیارد تومان سهم بخش خصوصی، 8 هزار و154 میلیارد تومان بابت رد دیون و سهم بخش غیردولتی و34 هزار و210 میلیارد تومان سهم بخش تعاون در قالب سهام عدالت است. وی گفت:110 شرکت نیز در حال کارشناسی و حسابرسی است و این شرکتها تا سه ماه آینده وارد فرایند واگذاری خواهند شد. کردزنگنه افزود: واگذاری8 شرکت نیز در دستور کار هیئت واگذاری است که تکلیف آنها تا ده روز آینده در نخستین جلسه هیئت واگذاری مشخص می شود.رئیس سازمان خصوصی سازی کشور گفت: با واگذاری سهام شرکت های دولتی سهم دولت در اقتصاد کشور به45 درصد کاهش یافته است.

رئیس سازمان خصوصی سازی درادامه یادآورشد: در بخش سهام عدالت نیز تاکنون56 شرکت دولتی واگذار شده است و12 میلیون و471 هزار و336 نفر در3 مرحله شامل مددجویان زیر پوشش نهادهای حمایتی، روستاییان و عشایر و کارکنان و بازنشستگان آموزش و پرورش سود سهام عدالت خود را دریافت کرده اند.

کردزنگنه گفت: تاکنون41 میلیون و77 هزار و238 نفر نیز برای دریافت سهام عدالت شناسایی نهایی شده اند که37 میلیون و9 هزار و892 نفر در تعاونی های سهام عدالت ثبت نام کردهاند.رئیس سازمان خصوصی سازی با اشاره به برخی موانع و مشکلات خصوصی سازی در کشور گفت: شرایط بازار سرمایه، اوضاع اقتصاد جهانی و تاثیر آن بر کشور، آزاد نشدن بعضی از قیمت ها، مشکلات برخی بنگاه ها برای پذیرش، برخورد دو گانه نهادهای مختلف با شرکتهای واگذار شده و جذاب نبودن شرکتهای مشمول واگذاری برای سرمایه گذاران خارجی و عمق نداشتن بازار سرمایه از مشکلات است. کردزنگنه افزود: در بخش آزادنشدن بعضی قیمتها در انتظار تصویب و ابلاغ لایحه هدفمند کردن یارانه ها هستیم و در خصوص برخورد دوگانه با شرکتهای واگذار شده نیز در برخی مواقع شاهد کاهش حمایت یا قطع حمایت دستگاه های مرتبط با این شرکتها هستیم.