آرشیو چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۸۸، شماره ۴۳۸۲
سیاسی
۲
سایت های خبری

استقبال رسانه های بیگانه از آتش زدن تصویر امام(ره) توسط حامیان موسوی

شبکه ایران- در حاشیه برگزاری مراسم روز دانشجو در دانشگاه های کشور، تصاویری در برخی از رسانه های ماهواره ای نشان داده شد که در آن حامیان خیابانی موسوی اقدام به پاره پاره کردن و آتش زدن تصاویری از امام خمینی (ره) می کردند.

این تصاویر که روز گذشته با استقبال رسانه های ضدایرانی دیگر همراه شده بود، بارها و بارها از شبکه های انگلیسی و سعودی از جمله «العربیه» پخش شد و تبدیل به بیت الغزل این رسانه ها در گزارش هایشان از تهران شده بود. کینه ورزی با بنیانگذار جمهوری اسلامی و آتش زدن تصاویر رهبر کبیر انقلاب در حالی از سوی طرفداران مهندس موسوی صورت گرفته است که وی همواره در شعارهای خود تا قبل از انتخابات ادعای تداوم راه امام خمینی (ره) را مطرح می کرد.

شعاری که بسیاری از تحلیلگران سیاسی و از جمله برخی حامیان پروپاقرص سابق موسوی معتقدند مهمترین علت در کسب رای 13 میلیونی وی در انتخابات دهم ریاست جمهوری بوده است. با این حال رفتارهای افراطی حامیان موسوی که با سکوت حاکی از رضایت او انجام می شود، باعث شده تا حامیان میلیونی وی در انتخابات، این روزها به کمتر از سه هزار نفر ضد انقلاب تقلیل پیدا کنند.

شیطنت 2 کشور منطقه برای دزدیدن نوروز

پرچم - در حالی که هشتم مهر ماه سال جاری پس از سال ها تلاش بالاخره عید نوروز به فهرست میراث ناملموس جهان پیوست اما شیطنت برخی کشورهای همسایه برای مصادره این میراث هزاران ساله ایران ادامه دارد.

پرونده این ثبت جهانی توسط 7 کشور و با مدیریت ایران آماده شد و کشورهای هند، جمهوری آذربایجان، ازبکستان، قزاقستان، پاکستان و ترکیه کشورهای برگزارکننده نوروز، همکاران تشکیل این پرونده برای ایران بوده اند. در هنگام ثبت جهانی نوروز غیبت دو کشور تاجیکستان و افغانستان که مراسم نوروز در آن ها نیز برگزار می شود موجب به وجود آمدن سوالات بسیاری شده بود اما در آن زمان چنین پاسخ داده شد که تاجیکستان هنوز به عضویت کنوانسیون میراث ناملموس جهانی در نیامده است و افغانستان نیز به تازگی به این کنوانسیون ملحق شده و نتوانست خود را برای همکاری در این پرونده آماده کند.

اما رسانه ها گزارش داده اند که غیبت این دو کشور بخصوص افغانستان نه به دلیل آماده نبودن برای حضور در پرونده ثبت ایران، بلکه به دلیل انجام اقداماتی است که طی آن قصد دارند درباره ثبت جهانی نوروز ایرانی مناقشه کرده و آن را از جمله میراث های خود معرفی و اعلام کنند.