آرشیو چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۸۸، شماره ۴۳۸۲
دانش
۵

معرفی 100 محصول فناورانه دانشگاه شریف در هفته پژوهش

100 محصول فناورانه دانشگاه صنعتی شریف که به همت پژوهشگران این دانشگاه طراحی، ساخته و به مرحله فناوری رسیده، در نمایشگاه به نمایش در آمد.

دبیر ستاد هفته پژوهش دانشگاه صنعتی شریف با بیان این مطلب گفت: نمایشگاه دستاوردهای فناورانه دانشگاه صنعتی شریف با رویکرد رفع نیازهای واقعی صنعت و توجه به بازار و با هدف ارتباط بهینه بین صنعت و دانشگاه برگزار می شود.

امیر حسین اسدی افزود: با توجه به نقش دانشگاه ها در عرضه فناوری به منظور رشد و پیشرفت کشور، این اولین گام جدی دانشگاه صنعتی شریف به شمار می آید که علم و پژوهش را به فناوری و فناوری را به ثروت ملی بدل کند. در این نمایشگاه پژوهشگران دانشگاه صنعتی شریف توانمندی های علمی و فناورمحور خود را در صنایع مختلف همانند برق، الکترونیک، مخابرات، کامپیوتر، حمل و نقل و رباتیک عرضه کردند.

وی اظهار داشت: همچنین جدیدترین دستاوردهای این دانشگاه در زمینه نانو، هوافضا، مهندسی پزشکی و مهندسی دریا نیز در معرض دید دانشگاهیان و صنعتگران قرار خواهد گرفت، ضمن این که محصولات فناورانه دیگری هم در علوم مختلف چون شیمی، پلیمر، متالوژی، انرژی، نفت، گاز و پتروشیمی هم به معرض نمایش گذاشته شد.

دبیر ستاد هفته پژوهش دانشگاه شریف با اشاره به رونمایی از چند محصول جدید در این نمایشگاه گفت: همزمان با افتتاح این نمایشگاه از دستاوردهایی چون فیلتر فوتوکالیستی هوا و کمپرسور تبدیل گاز خانگی به CNG رونمایی شد. نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناورانه دانشگاه صنعتی شریف به مدت سه روز در محل قدیم کارگاه های آموزشی این دانشگاه پذیرای متخصصان نهادهای دولتی و خصوصی، صنعتگران، دانشگاهیان و عموم علاقه مندان است.