آرشیو چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۸۸، شماره ۴۳۸۲
دانش
۵

با تلاش پژوهشگران انجام شد

تولید نانو کمک فرایند پلیمری در کشور

محققان ایرانی برای نخستین بار موفق به تولید نانو کمک فرایند پلیمری با قابلیت استفاده در تولید لوله ها و فیلم های پلی اتیلنی و پلی پروپیلنی شدند.

مجری طراح نانو کمک فرآیند پلیمری با اعلام این خبر گفت: کمک فرآیند پلیمری علاوه بر افزایش بازده تولید این پلیمرها کیفیت محصولات نهایی را افزایش می دهد.

مهدی شبانکاره افزود: در این تحقیقات برای اولین بار موفق شدیم کمک فرآیند پلیمری را در مقیاس نانومتری تولید کنیم که سابقا در دو کشور امریکا و فرانسه به صورت پودری و میکرومتری بر روی آن کار انجام می شد.

وی درباره تولید پودر و مستریچ کمک فرآیند پلیمری نانو تصریح کرد: این کار با فرمولاسیون جدید طراحی شده که دارای خاصیت کمک فرآیندی است به همین دلیل برای آن نام نانو کمک فرآیند پلیمری را انتخاب کردیم. با استفاده از این روش راندمان تولید 15 تا 20 درصد افزایش پیدا می کند و از سویی برق مصرفی نیز10 تا 15 درصد کاهش می یابد. وی کاهش مشکلات نوری، بهبود براقیت و شفافیت، بهبود صافی سطح، بهبود دیسپرشن (پخش مطلوب رنگدانه)، بهبود خواص فیزیکی و مکانیکی، بهبود دوخت، بهبود چاپ پذیری و افزایش راندمان تولید (افزایش خروجی) را از مزایای استفاده از نانوکمک فرآیند پلیمری عنوان کرد.