آرشیو چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۸۸، شماره ۴۳۸۲
اجتماعی
۴

2 خط خبر

کانون های اصلاح ناهنجاری های قامتی دانش آموزان راه اندازی می شود. علی اصغر یزدانی، معاون تربیت بدنی وزیر آموزش و پرورش، «شانه نامتقارن»، «پشت کج»، «پشت گرد»، «پشت گود»، «پشت صاف»، «زانوی ضربدری»، «زانوی پرانتزی»، «شانه افتاده» و... را از مصادیق این ناهنجاری ها دانسته و گفته است دانش آموزان دارای ناهنجاری های ساختار قامتی مقطع اول راهنمایی و متوسطه به این کانون ها هدایت می شوند.

شیوه ای جدید و موثر برای درمان هپاتیت C کشف شد. روش جدید و آزمایشی مرکز تحقیقات بیوپزشکی سوات وست قادر است فعالیت ویروس این بیماری را در شامپانزه ها متوقف کند. این روش درمانی هم اکنون در مرحله آزمایش های کلینیکی انسانی است. شیوه مذکور براساس توقف ملکولی از تکثیر ویروس هپاتیت C جلوگیری می کند.

کارخانه سیمان سمنگان با وجود مخالفت سازمان محیط زیست در حال ساخت است. علیرضا رحمتی، معاون ارزیابی سازمان محیط زیست علت مخالفت سازمان متبوعش را قرار گرفتن زمین های مرغوب کشاورزی در مکان احداث کارخانه اعلام کرده و گفته است با وجود این مخالفت کارخانه مذکور

30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

سیستم تصفیه فتوکاتالیستی هوا در دانشگاه صنعتی شریف رونمایی شد. نیما تقوی نیا مجری این طرح با اشاره به این که فیلترهای مکانیکی در جذب ویروس ها و گازهای سمی کارآیی ندارند گفته است در این روش طی یک فرآیند شیمیایی مولکول های سمی، ترکیبات آلی فرار و انواع بوها به مولکول های بی اثر تبدیل می شوند.

امریکا، کانادا، نیوزلند و استرالیا در برابر کاهش گازهای گلخانه ای مقاومت می کنند. تام گلدتوث نماینده شبکه بومیان حامی محیط زیست گفته است سیاستمداران بیشتر به اقتصاد و جهانی سازی توجه دارند و اعتنایی به تغییرات آب و هوایی و به خطر افتادن جان انسان ها نمی کنند.

خواب عمیق، قدرت حافظه و یادگیری را افزایش می دهد. دانشمندان می گویند مغز هنگام خواب عمیق، تجربیات روزانه را مرور و به تقویت حافظه و قدرت یادگیری و یادآوری کمک می کند. آنان توصیه می کنند برای یادگیری مطالب از خوابتان نزنید.