آرشیو چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۸۸، شماره ۴۳۸۲
اجتماعی
۴

نمره پژوهش در آموزش و پرورش زیر 50 درصد است

به خاطر نبود باور پژوهش در وزارت آموزش و پرورش، نمره پژوهش در این مجموعه زیر 50 درصد است.

به گزارش خبرنگار «ایران»، رئیس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش روز گذشته در نشستی خبری به مناسبت هفته پژوهش با بیان این مطلب گفت: با هدف فرهنگ سازی نسبت به پژوهش و تحقیق در آموزش و پرورش، برنامه های متعددی در این هفته برگزار می شود تا به این وسیله حساسیت مسئولان درباره پژوهش و نیازها و کاستی های آن برانگیخته شود. هاجر تحریری نیک صفت با بیان این که امسال زنگ هفته پژوهش در مدارس به صدا درمی آید، افزود: روز 21 آذر زنگ پژوهش در مدارس سراسر کشور نواخته می شود.

وی خاطرنشان کرد: در هفته پژوهش از سه پژوهشگر برتر، یک مدیر پژوهشی، سه دانش آموز پژوهشگر، 16 دانشجوی پژوهشگر، 10 پژوهش و پایان نامه برتر و 15 معلم پژوهنده تقدیر خواهد شد. تحریری نیک صفت درباره شعار هفته پژوهش گفت: «با مطالعه و پژوهش تصمیم گیری کنیم» عنوان شعار هفته پژوهش است. همچنین «فردای بهتر با پژوهش در آموزش و پرورش» عنوان شعار ویژه امسال خواهد بود.

به گفته رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، نتایج ملی آزمون های بین المللی تیمز در سال 2008 نشان می دهد دانش آموزان دوره پیش دانشگاهی ما در میان 10 کشور جهان، رتبه چهارم را کسب کرده که رتبه قابل قبولی است. این نتایج نشان می دهد دانش آموزان ما در درس ریاضی پیشرفت تحصیلی داشته اند اما متاسفانه در درس فیزیک وضعیت مناسبی از این نظر نداریم. به گونه ای که نمره ای که کسب کردیم، کمتر از میانگین است و عملا در بین 9 کشور، رتبه هفتم را به دست آوردیم. یعنی دانش آموزان ما در درس فیزیک پیشرفت تحصیلی قابل ملاحظه ای نداشته اند.