آرشیو چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۸۸، شماره ۴۳۸۲
اجتماعی
۶

عضو هیات رئیسه شورای شهر:

علائم راهنمایی و رانندگی شهرداری تهران باید استاندارد شود

شهرداری تهران در حوزه های مختلف از جمله ساخت تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی استانداردهای جداگانه ای برای خود تعریف کرده است.

به گزارش «ایسنا» عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران در جلسه دیروز این شورا و در جریان بررسی لایحه اساسنامه سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به ضرورت تدوین استانداردهای تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی از سوی موسسه استاندارد گفت: متاسفانه شهرداری تهران به سادگی از کنار این ضرورت می گذرد و برخی از دوستان ما در شهرداری از موضع قدرت برخورد می کنند.

هادی ساعی با اشاره به این که ضرورتی به تدوین استانداردهای جدید از سوی شهرداری تهران نیست، گفت: شرایط باید به گونه ای فراهم شود که بخش خصوصی بتواند در یک میدان رقابتی اقدام به تولید و ساخت تابلوهای راهنمایی و رانندگی کند اما متاسفانه این اتفاق در شهرداری نیفتاده است. وی افزود: متاسفانه امروز شرایط انحصاری در «عرف ایران» (وابسته به شهرداری تهران) افتاده و این شرکت گمان می کند فقط خود باید در این زمینه فعال باشد. ساعی تصریح کرد: متاسفانه برخوردهای انحصاری با پروژه ها در بخش های دیگر شهرداری تهران هم وجود دارد و برخی از مجموعه ها علاوه بر تعریف استانداردهای جداگانه اجازه ورود بخش خصوصی را نمی دهند.

در ادامه خسرو دانشجو، سخنگوی شورای شهر تهران گفت: در جریان ادغام سازمان با پرهیز از ایجاد رانت جدید، تابلوها باید از شرکت هایی خریده شود که به استانداردهای لازم عمل کنند. هاشمی تشکری، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به اظهارات دانشجو گفت: این مسائل در مجموعه ضوابط مالی سازمان در نظر گرفته می شود، ضمن این که شرکت «عرف ایران» متعلق به شهرداری تهران است و به خاطر این که درآمدها به حساب شهرداری واریز می شود رانتی وجود ندارد.

اما سخنگوی شورا این گونه جواب داد: عرف ایران متعلق به شهرداری تهران است اما منظور ما پول هایی است که از طریق این شرکت به بیرون از شهرداری منتقل می شود.